Prevensjon?

Tonje091

Andre møte med forumet
Nå er det 7 uker siden fødsel, å ting begynner å gå seg til nedentil :p Gikk på P-piller før jeg ble gravid og tenkte jeg skulle begynne på de igjen nå, men har lest å undersøkt litt rundt å man skal jo ikke gå på det når man full ammer, pga østrogenet som er i P-piller. Lurer da på om det er noen her som har erfaring med noen andre prevensjons midler som ikke påvirker melka? Eller andre prevensjons midler generelt? :)
 
Jeg har ikke noe erfaring med prevensjonsmidler men jeg kunne ha trengt info om det også. Jeg har IKKE lyst på barn nr 2 nå, men kanskje om et par år når vesla mi er stor nok til å gjøre ting på egen hånd.

Så, hvilket prevensjonsmiddel har minst bivirkning og som faktisk funker? Mange prevensjonsmidler funker ikke og man blir gravid.
 
Gikk på mini-pille før graviditeten, Cerazette. Ingen bivirkninger hos meg, bonus var at en slapp mensen. Har tidligere gått på p-sprøyte, men slutta da eg fikk for mange bivirkninger. Så blir mini-pille igjen på meg :)
 
Jeg fikk minipillen av legen på 6uketskontrollen, da den er trygg mens man fullammer. Jeg er egentlig en p-ring-jente, men den har også to hormoner, så det går ikke før i desember.
Jeg gikk på minipillen da i en uke og så måtte jeg bare slutte, jeg ble i suuuperdårlig humør. Har opplevd denne bivirkningen tidligere også, men det gjelder helt sikkert ikke alle :) så vi har bestemt oss for å bare bruke kondom fram til jul :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg har ikke vært hos legen enda får han har vært på ferie :) men må nok høre litt med hva han tenker å :) leste litt på nettet om mini-pillen i går og så da at det var ei som hadde mista mye av melken.. Det vil jo ikke jeg at skal skje for jeg har planer om å full amme enda :)
 
Forrige gang begynte jeg på minipillen Cerazette, men sluttet etter et par uker for jeg ble også i skikkelig dårlig humør og følte meg slett ikke som meg selv.

Så denne gangen vurderer jeg spiral, men skal snakke med legen om det når jeg skal på kontroll og høre hva hun sier. Det er ikke aktuelt med prøving på barn nr. tre før om ca. 2 års tid - hvis vi skal ha tre - så jeg vil ha noe som fungerer og uten bivirkninger som går på psyken og vekta.
 
Back
Topp