Prevensjon

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
Skal ha hormonspiral igjen :)

<3<3 Lillesøster ble født 08.08.13 <3<3

Har tenkt på kobberspiral :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Minipiller tror jeg.. Har tendenser til høyt blodtrykk, så må vel finne en løsning sammen med legen.. Å ikke spiral! Det tør jeg ikke! Er redd den skal knekke noe jeg har hørt den kan gjøre hos ryttere.. :S

En spiral. Veldig usikker på om jeg skal velge hormon eller kobber. Argumenter for og mot mottas med takk :)

Storebror 23.02.11
Lillesøster 31.07.13

Hmm, ikke noe med hormoner vertfall (mister lyst) og ikke piller, det blir stress :P noe som ØKER lyst? ;)

Kuttes og kappes - er barneflokken fulltallig, eller tenker dere reversering i verste fall? :) hehe, skulle foreslått det for mannen, som jeg tror har nok med de gullklumpene vi har :)

Kuttes og kappes - er barneflokken fulltallig, eller tenker dere reversering i verste fall? :) hehe, skulle foreslått det for mannen, som jeg tror har nok med de gullklumpene vi har :)
Her har vi fått de 3 vi ønsket oss:) så derfor blir det snipp snapp snute:)

Sophia 14.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Til alle som ikke er ferdige med barn, og som gjerne vil unngå for mye hormoner: jeg brukte slik temperaturmåler under tungen (PFC, tror jeg det heter) etter at jeg fikk førstemann, og den var veldig fin for meg. Gav veldig få røde dager etter å ha brukt den en stund. Det viktigste er å holde seg til bruksanvisning. Ikke stå opp før man måler etc. Et veldig godt alternativ synes jeg :)

Storebror 23.02.11
Lillesøster 31.07.13

Til alle som ikke er ferdige med barn, og som gjerne vil unngå for mye hormoner: jeg brukte slik temperaturmåler under tungen (PFC, tror jeg det heter) etter at jeg fikk førstemann, og den var veldig fin for meg. Gav veldig få røde dager etter å ha brukt den en stund. Det viktigste er å holde seg til bruksanvisning. Ikke stå opp før man måler etc. Et veldig godt alternativ synes jeg :)

Storebror 23.02.11
Lillesøster 31.07.13
Dette har jeg ikke hørt om, men virker interessant :)

Dette har jeg ikke hørt om, men virker interessant :)
PFC Nordic står det under på nett. Kjøpte den derfra :)

Storebror 23.02.11
Lillesøster 31.07.13

Her blir det mest sannsynlig minipillen i førsteomgang og så spiral etterhvert. Etter to svært smertefulle og mislykka forsøk på å sette inn spiralen etter fødselen med nr to, blir det å vente til kroppen har kommet seg helt og jeg er ferdig med å amme før jeg forsøker igjen!

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt 6. August 2013

Storebror 23.02.11
Lillesøster 31.07.13

Bare viktig å vite at man ikke kan bruke den om man ikke sover 4 timer før måling, og man må måle ca samme tid hver dag.. Jeg begynte etter 1. Mann, men har enda, etter snart 7 år, ikke kunnet bruke den som prevensjon. Så langt lar ingen av mine barn meg sove 4 timer i strekk... Og de vekker meg når de vil.

Så om noen vil kjøpe en veldig lite brukt ladycomp, er det bare å hyle ut:-D

Back
Topp