Prevensjon...

Jeg hadde hormonspiral sist og det var greit bortsett fra litt tull de første månedene.. Har vært veldig i tankeboksen denne gang men har vel egentlig kommet fram til at spiral er det eneste som er safe for meg :)

Veldig usikker men mulig p-sprøyre eller en sånn man legger under huden. Hva heter den igjen?! :) tåler ikke så godt disse hormonene så håper å finne noe som er som minipillen cerazette.

Vil aller helst unngå alt med hormoner i, men jeg synes kondom er tungvint og har skjønt at kobberspiral kommer med mye ekstra "baggasje".
Tipper jeg blir å prøve hormonspiral da denne visstnok kun virker lokalt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Venter en liten gutt 25. juli <3

Hadde kobberspiral sist og det skal jeg aldri ha igjen... syke menssmerter og mye blødninger. Og når eg bestemte meg for å fjerne drittet 6mnd senere hadde den grodd fast inni livmoren. Måtte få bedøvelse for å fjerne den :(
Er det en risolp for at det samme kan skje med hormonspiralen?? Minipillen funker den og, men det er fordi jeg blir så sur og eier ille sexlyst. Så ikke så rart man ikke kan bli gravid igjen da :p

♡♥Frøkna kom 7 Juli 2013 - Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Jeg kommer GARANTERT til å ha hormonspiral. Beste som jeg har hatt - og jeg har prøvd ALT!

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Har hatt tohoemonspiraler, en grodde fast AU! Og den andre forsvant trådene på så gynekologen måtte åpne livmorhalsen og lete etter den AU!

Men det er det eneste jeg stoler på;) etter å ha blitt gravid på P ring.

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Jeg tror vi skal gå for hormonspiral her. Håper det hjelper og at jeg skal slippe å tenke så mye mer på prevensjon de neste årene for her er det nå siste ungen.

Kondomer :p
Eg ska ikkje ha noe som helst med hormoner i meg igjen!!
Då det var når eg begynte med det at eg begynte å ese ut :(

vente ei tulle 20 Juli ♡

Her blir det spiral:) usikker på hva for en.. har blitt gravid på p-pillen to ganger nå, så må diskutere med lege om hormonspiralen er trygg for meg...

-------------------------
Therese 5. april 2009
Termin 21. juli 2013

Veldig usikker men mulig p-sprøyre eller en sånn man legger under huden. Hva heter den igjen?! :) tåler ikke så godt disse hormonene så håper å finne noe som er som minipillen cerazette.
Mene d hete p stav? Hadde dn for nån år sia. Veeerste prevensjonsmidlet æ har brukt! Blødde konstant og null sexlyst.. På en måte funka d jo perfekt for å unngå graviditet, mn va veldig ubehagelig

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

Har hatt tohoemonspiraler, en grodde fast AU! Og den andre forsvant trådene på så gynekologen måtte åpne livmorhalsen og lete etter den AU!

Men det er det eneste jeg stoler på;) etter å ha blitt gravid på P ring.

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Hvordan fikk du de ut? Fikk du bedøvelse? For min frykt er at dette skal skje med hormonspiral også. For det skjedde med kobberen.. :(

Det blir vel minipille tenker jeg.

----------------------------
Termin 17. juli ❤

Mene d hete p stav? Hadde dn for nån år sia. Veeerste prevensjonsmidlet æ har brukt! Blødde konstant og null sexlyst.. På en måte funka d jo perfekt for å unngå graviditet, mn va veldig ubehagelig

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3
Jeg ble helt ødelagt av p-staven. Blødde og slimhinnene mine forsvant, gynekologen sa at om han ikke hadde sett meg, og kun det han så med innvendig ul, ville han tippet at jeg var 75 år... Det ble også vondt å ha sex. Så p-stav skal jeg aldri ha igjen..

-------------------------
Therese 5. april 2009
Termin 21. juli 2013

Eg aner lkkje... Blir vertfall ikkje noe piller da eg ble gravid med det. Tenker spiral av noe slag men hvilken vet eg ikkje..
Hva er forskjellen på hormon og kobber spiral egentlig? ?

Gutt 10 Juli 2007
Jente 16 Nov 2008
Jente 14 Des 2011
Jente 02 juli 2013
♥♥♥♥

Eg aner lkkje... Blir vertfall ikkje noe piller da eg ble gravid med det. Tenker spiral av noe slag men hvilken vet eg ikkje..

Gutt 10 Juli 2007
Jente 16 Nov 2008
Jente 14 Des 2011
Jente 02 juli 2013
♥♥♥♥

Her blir det minipillen en stund. Måtte ta rubellavaksine rett etter fødtsel og da er det veldig viktig at man ikke blir gravid innen 6 mnd. Vi kommer til å begynne å prøve på nr 2 før frøkna blir et år, så ser ikke poenget med å sette inn spiral av noe slag nå. Man skal vel ikke ha det så lenge man ammer heller?!

Født ei perfekt frøken 5. juli, med termin 8. Juli :-)

Hmmm ikke lett å velge riktig men uten noe særlig hormoner høres minipillen best ut..eller? Lyst å ha sexlyst og den forsvinner jo helt m disse hormonene .. Blæææ :(

Gutt 10 Juli 2007
Jente 16 Nov 2008
Jente 14 Des 2011
Jente 02 juli 2013
♥♥♥♥
Er det ikke slik at kobber er kun meksnisk prevensjon ( sltdå, blokkerer), mens hormon både blokkerer OG spyr ut ørsmå mengder hormon som kun virker lokalt ( som en p pille/mini pille, men gjør bare jobben sin og ikke alle de dumme bivirkningene). Altså dobbel effekt med andre ord...

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Back
Topp