Prevensjon

*Gullungene*

Forumet er livet
Hvilken prevensjon bruker dere?

Hvorfor akkurat denne?

Brukt den lenge?

Brukt noe annet før?

jeg brukte p-piller (trionetta) helt til vi ble prøvere med Johanna. Mellom svangerskapene brukte jeg cerazette, men jeg skal ikke ha flere barn, synes det er for dyrt å sterilisere meg, men gidder ikke styret med å huske piller hver dag, så jeg har p-stav. Fikk satt den inn omtrent to måneder etter at August ble født, og har hatt mensen bare to ganger - merker at den sitter i armen, men har vent meg til det, og merker ingen andre plager, så jeg er fornøyd. Kommer nok til å få satt inn en ny når denne er utgått på dato (den skal sitte i tre år)

Lenemor: Er det ellers mange forskjeller på p-piller og p-stav, annet enn at
p-staven sitter i armen i 3 år?

p-staven slipper ut mindre hormoner enn p-piller, på linje med minipiller, slik at man kan bruke den når man ammer for eksempel, og det skal ikke være så invaderende på kroppen

Brukte p-piller innen jeg ble gravid med Wilma. Likte de egentlig ikke!
Brukte minipiller (cerazette) når jeg ble gravid med Emma så de virket ikke på meg [:-]

Nå har jeg endelig satt in hormonspiral. Liker den suuuper! Ikke kjent noe, ikke hatt mens - ingenting! Lovely!

Som lenemor så har jeg p-stav og er veldig fornøyd.. En del blødninger i starten, men har gitt seg.. Har mens altså, men sjeldnere og kortere tid.. [:)] Love it!!
Herlig å slippe å tenke på å ta p-pillen hver dag altså.. [:D]

Skal sette inn hormonspiral.. berre eg tørr [&:] (har ordna det sånn egentleg, men vil ikkje legen skal sette den inn, så skal spørje om ho kan henvise meg til gyn.avd på sjukehuset)

Vurderte ladycomp, men redd eg hadde gløymt å teste kvar morgo før eg sto opp av senga (ein må det for best resultat).

Hvilken prevensjon bruker dere? Ingenting

Hvorfor akkurat denne? Fordi det er veldig snedde[8D]

Brukt den lenge? Jaa, ei god stund!

Brukt noe annet før? Har brukt p-piller...

ORIGINAL: Septembergut

Hm hm hmmm! [:D][:D][:D]

.

ORIGINAL: GullaSinMamma

ORIGINAL: Septembergut

Hm hm hmmm! [:D][:D][:D]

Sånn ha da våre siao Kasper blei fødd du, so du maokje hmmm'a nei[:D]

Back
Topp