Prevensjon rett etter fødsel

Tessa

Forumet er livet
Hva bruker dere for slags prevensjon rett etter fødslen? Eller bruker dere noe i det hele tatt, hvis dere fullammer? Vet mange bruker fullamming som prevensjon, selv tør jeg ikke det etter at jordmor sa fullamming gir en beskyttelse på nivå med minipillen hvis man ammer til noenlunde faste tider. Min egen mor ble nemlig gravid på minipillen to ganger, og ettersom alt klaffet så fort da jeg ble gravid med Alexander, tar vi ingen sjanser. Vi satser på kondom foreløpig, så får vi se etterpå. Har lurt litt på spiralen, men er ikke sikker. *Note to self; kjøp kondomer*
 
Brukte kondom i begynnelsen sist, så gikk jeg over på p-plaster, men det vil jeg ikke anbafale, det var skummelt!!! Og folk har jo dødd av det!!! Så jeg ville kanskje prøvd p-ring.... Denne gangen tror jeg ikke vi skal bruke noe, bortsett fra kondomer i begynnelsen.... Tror vi vil prøve å få en til ganske kjapt etter andremann.....
 
vi har brukt p-piller etter begge fødselene.. men for meg er det ikke å anbefale, så jeg skal sette inn spiral nå snart..
 
ORIGINAL: Tessa

Hva bruker dere for slags prevensjon rett etter fødslen? Eller bruker dere noe i det hele tatt, hvis dere fullammer? Vet mange bruker fullamming som prevensjon, selv tør jeg ikke det etter at jordmor sa fullamming gir en beskyttelse på nivå med minipillen hvis man ammer til noenlunde faste tider.


*en smule flau*
Amming som prevensjon??
Går det an? [8|]
 
man treng vel ikke noe før mensen kommer tilbake??ha fått hørt at man e sekkra så lenge man ammer regelmessig å mensn ikke er kommet tilbake..p-piller kan man ikke ta mens man ammer..går vel i melken
 
Nei fullamming er INGEN sikker prevangsjon....Venninna mi fullamma og ble gravid....[&:]
 
men mensen må jo komme tilbake før man kan bli gravid??men p-pilla kan du ikke ta mens du ammer..
 
nei,mensen trenger ikke å komme tilbake for att du ska bli gravid,,,[8|]første barnet mitt var bare 7 måneder når jeg ble gravid med nr 2,hadde ikke fått tilbake mensen jeg og dessutom så fullammade jeg henne for hun ville ikke ha noe annet enn bare pupp[&o]
 
Vi brukte kondom den første tiden, så begynte jeg med p-piller igjen.
 
jeg amma ca 1 1/2 mnd til sammen på begge to.. derfor brukte jeg p-piller..
 
I følge legen min kunne man godt bruke p-piller.Hadde kommet en ny type som man kunne bruke som bare inneholdt gestagen og ikke østrogen
 
huff, dette blir sikkert litt på kanten av linken MEN:
er det fakta at man ikke kan ha sex før 6-8 uker etter man har født?
Pga infeksjoner osv??
 
ORIGINAL: M.C.F

man treng vel ikke noe før mensen kommer tilbake??ha fått hørt at man e sekkra så lenge man ammer regelmessig å mensn ikke er kommet tilbake..p-piller kan man ikke ta mens man ammer..går vel i melken

man treng vel ikke noe før mensen kommer tilbake??ha fått hørt at man e sekkra så lenge man ammer regelmessig å mensn ikke er kommet tilbake..p-piller kan man ikke ta mens man ammer..går vel i melken

< Melding endret av M.C.F -- 01.12.2005 3:08:54 >

___Noen typer p-piller er ok å bruke, mens andre faktisk kan hemme melkeproduksjonen....og det er en smule kjipt! Får info ang prevansjon man kan bruke av jordmor b.la ved hjemreisesamtalen etter fødsel. __________________________
 
hmmm,ikke meningen å sette det jeg selv også hadde skrevet i klamme...[:D]
 
ei jeg kjenner har to barn med 9mnd mellomrom......[:D]så det kan gå radigt.
ORIGINAL: Bekka84

når er det tidligeste du kan bli gravid igjen egentlig?
 
Back
Topp