Prevensjon - PFC

IrisM

Elsker forumet
http://www.pfc.no/PFCHovedsiden.aspx

Noen av dere som har erfaringer med Personlig FruktbarhetsComputer som prevensjonsmetode? Jeg vil helst unngå hormonell prevensjon, så tenker dette kanskje kan være noe for oss. Samtidig er det en relativt stiv pris, så det er greit å høre erfaringer fra noen som bruker den.

Har ikke erfaring, men vurderer det samme siden jeg ikke vil ha hormonprev

sendt via bv app til Android!

Jeg tempet (med vanlig termometer) for å få oversikt over syklusen før jeg ble gravid med Lillebror.
JEg tror ikke en slik metode ville vært ok med min kropp, da jeg har lange og ustabile sykluser pga pcos.
Og så har jeg aldri forstått hvordan det fungerer som prevensjon da tempen øker ETTER eggløsning? Og da er det jo kanskje litt for sent? :p
Nei, om man har stabil syklus så fungerer det vel, men det tar jo noen måneder før man har fått nok data til å kunne følge med!

Har ei veninne som bruker den. Har funket på hun :-) hun ble gravid den ene gangen hun kjørte på selv om hun ikke burde da ;-p

Vil det være mulig å bruke det før en får tilbake menstruasjonen, eller må en ha en jevnlig syklus for å kunne bruke pfc?

Vil det være mulig å bruke det før en får tilbake menstruasjonen, eller må en ha en jevnlig syklus for å kunne bruke pfc?

Jeg har ikke lest så mye om det du linker til, men forstod det slik at det var basert på måling av temperatur?
Da tror jeg syklusen må være i orden før det er til å stole på. For man kan ikke forutse en eggløsning alene ved å måle temp, man må vite andre ting om syklusen i tillegg..

Det høres fornuftig ut. Jeg har ikke lest meg opp noe særlig enda, men det er basert på målinger av temperatur ja. Koster 3500-6000kr omtrent, så det er vel mer enn et termometer?

Det høres fornuftig ut. Jeg har ikke lest meg opp noe særlig enda, men det er basert på målinger av temperatur ja. Koster 3500-6000kr omtrent, så det er vel mer enn et termometer?
Ja, det er mer enn et termometer ja ;)
Jeg målte bare med vanlig termometer og førte tempen inn i et skjema og tolket grafen i tillegg til å følge med på sekret og livmorhals.

http://www.pfc.no/PFCHovedsiden.aspx

Noen av dere som har erfaringer med Personlig FruktbarhetsComputer som prevensjonsmetode? Jeg vil helst unngå hormonell prevensjon, så tenker dette kanskje kan være noe for oss. Samtidig er det en relativt stiv pris, så det er greit å høre erfaringer fra noen som bruker den.

Hei, ja jeg har god erfaring med den. Den skal være like sikker som P-piller og du slipper alle bivirkninger. Så den kan jeg trygt anbefale. :)

Back
Topp