Prevensjon før graviditeten.

Kaktusblomster

Blir kjent med forumet
Hvilke prevensjon brukte du før du ble gravid, og hvor lang tid tok det etter du sluttet med prevensjon til du ble gravid ?
 
Hormonspiral. Tok den ut i slutten av oktober. Ble gravid på første pp, men endte i kjemisk. Fortsatt ikke blitt gravid etter aktiv prøving. Er 3 dpo nå og håper den sitter denne gangen. Med mitt første barn ble jeg gravid ppen etter jeg sluttet på p-piller, og det gikk hele veien :happy:
 
Hvilke prevensjon brukte du før du ble gravid, og hvor lang tid tok det etter du sluttet med prevensjon til du ble gravid ?
Ble gravid på pp4 etter å ha sluttet på p-pillen (Cerazette) i desember 2019.
Fikk tilbake menstrasjon etter fødsel i mars 2021 og startet igjen på pillen, men sluttet igjen etter 3 mnd. da vi startet forsøk på lillesøster-/bror. Er nå inne i pp8 og enn så lenge ingen positiv test.
 
Jeg gikk på p-piller, slutta i desember 2019, ble gravid med hjem av ivf i august (kjemisk) og nå i februar:)
 
Følger denne
 
Last edited:
Jeg brukte p-piller. Sluttet i april. Ble gravid i oktober, som dessverre endte med sa. Gravid igjen nå :Heartpink
 
Spiral denne gangen. Tok den ut i mars 2021.
 
Brukte hormonspiral i 6-7 år frem til august 2021.
September var jeg gravid..:hilarious:
Oktober mista jeg i sa…
Slutten av oktober gravid igjen, som endte utenfor livmoren og fjerning av eggleder i november:wideyed::wacky:

Så begynte jeg på p-piller fordi jeg fikk to prolapser og måtte operere nakken..:(
Så hell i uhell at det gikk galt de to gangene, da nakken ikke hadde vært klar for å bære frem ett barn..
slutta på p-piller 6 februar, eggløsning 21 februar og nå gravid igjen
:hilarious:

Hjelper ikke å fjerne noe hos meg! Kan så vidt se på mannen:p:eek:
 
Mini piller, sluttet 18.september 2021, dagen vi giftet oss. Fikk postiv test i går. Med første ble eg gravid på første eggløsning etter p-pilleslutt.
 
P-sprøyte..

siste sprøyta januar 2021, rar blødning desember, rar blødning februar, knall positiv test 18 mars :eek:
 
P-piller
sluttet juni 2019, fikk første pos test i november 2021 mistet i uke 5. Positiv test i feb 2022 :rolleyes:
 
Tok ut hormon spiral etter 7 år august 2021..
September var jeg allerede gravid, men mista like raskt igjen. (Sa)
Oktober var jeg jaggu gravid på nytt.
Endte i exu i november …
Så begynte jeg på pilla siden jeg fikk beskjed om at prolapsen i nakken hadde blitt verre og jeg måtte opereres 8/2…
20/2 hadde jeg eggløsning og den satt:hilarious:
så Jeg føler meg fryktelig heldig ifht å bli fort gravid. Ikke minst at jeg og mannen klaffer! det skal man ikke ta for gitt:Heartred
 
Jeg brukte p-piller og hadde gått på dem i 14år. Det tok nøyaktig 1 år før jeg ble gravid :)
 
Back
Topp