Prevensjon etter graviditet

M-40229578

Flørter med forumet
Du som ønsker deg fler(e) barn etterhvert, hvilken prevensjon går du på/bruker dere etter graviditeten?
Vi ønsker oss flere barn og jeg vil helst slippe å gå på p-piller til vi skal prøve igjen.
Vi har ikke vært veldig forsiktige enda, da lille fortsatt er ganske liten, jeg fullammer og har ikke fått mensen tilbake.
 
Vi også bruker kondom nå, inntil syklusen er tilbake. Brukte temping (natural Cycles) som prevensjon i ca. 1,5 år før vi begynte å prøve, så blir tilbake på det når jeg får mensen igjen.
 
Vi er "heldige" som ikke kan bli gravide uten IVF, så her er det bare å kjøre på og håpe på et mirakel som ikke kommer til å skje. :dead: Så snart vi er klare bestiller vi søskenforsøk med et embryo vi har på frys.
 
Her blir det kondom fram til vi skal prøve på nummer to om noen år. Jeg orker ikke å gå på og av piller med alt av bivirkninger og forskjellig det fører med seg. Når vi er ferdige skal mannen få snippe seg her og. Enn så lenge er det dog ikke noe fare for graviditet, for jeg har ikke orka å hoppe på det toget ennå :laughing002 Det får bli når mini sovner litt tidligere. Når hun først sovner nå vil jeg ha den lille timen jeg får for meg selv før jeg må legge meg. Er kun den tida jeg får uten at noen er klistra til kroppen min omtrent.
 
Her blir det kondom fram til vi skal prøve på nummer to om noen år. Jeg orker ikke å gå på og av piller med alt av bivirkninger og forskjellig det fører med seg. Når vi er ferdige skal mannen få snippe seg her og. Enn så lenge er det dog ikke noe fare for graviditet, for jeg har ikke orka å hoppe på det toget ennå :laughing002 Det får bli når mini sovner litt tidligere. Når hun først sovner nå vil jeg ha den lille timen jeg får for meg selv før jeg må legge meg. Er kun den tida jeg får uten at noen er klistra til kroppen min omtrent.
Godt det er flere :p tanken på å hoppe i høyet er enormt fjern enda… her er mini snart 4mnd! Trodde ikke jeg skulle føle det slik, men sånn er det. Null egentid har vært en ting, men også en heftig fødsel har satt litt spor kjenner jeg. Vil rett og slett ha underlivet for meg selv en stund til… men når den tid kommer så blir det sikkert kondom, hvis jeg ikke føler det er greit å ta risikoen med å hoppe av i svingen.
 
Du som ønsker deg fler(e) barn etterhvert, hvilken prevensjon går du på/bruker dere etter graviditeten?
Vi ønsker oss flere barn og jeg vil helst slippe å gå på p-piller til vi skal prøve igjen.
Vi har ikke vært veldig forsiktige enda, da lille fortsatt er ganske liten, jeg fullammer og har ikke fått mensen tilbake.
Til januar har jeg brukt p stav i 3 år. Etter det blir det bare kondom. Planen er å få en til etterhvert ;)
 
Back
Topp