Prevensjon etter fødsel

Februar?

Forumet er livet
Jeg ser det er en tråd om prevensjon og har tenkt litt på dette i forhold til når svangerskapet er over. Hva vil dere bruke når den tid kommer

[:)]Vi skal ikke bruke noen type prevensjon vi. Det tok nesten to år før p-pillene var ute av kroppen til at vi klarte det. Så her kommer vi ikke til å bruke noen ting. Er ikke villig til å gjøre kroppen min vondt verre med å starte en gang til. Slik er det ihvertfall med min kropp, men ikke sikkert det er slik med deres kropp[:)]

Har ingen aning.
At jeg er et surrehue når det kommer til p-piller er vel egentlig grunnen til at jeg er med i denne terminklubben. Vil gjerne ha noe langvarig, og hormonspiralen ga bare komplikasjoner når jeg prøvde den for 3 år siden[&o]
Noen forslag?????

Vi blir å bruke kondom eller bare la det gå sin gang :) Jeg fikk veldig høyt blodtrykk av p-pillene, så det var grunnen til at jeg sluttet, og grunnen til at jeg sitter her med en liten baby i magen i dag :) Vi ønsker ikke at det skal være mange år til neste kommer, så tørr ikke å sette inn andre prevansjons typer i kroppen heller.

Jeg glemte kondom når jeg laget avstemninga. Får ikke til å gjøre det om!

ORIGINAL: janpanmarsipan

Jeg glemte kondom når jeg laget avstemninga. Får ikke til å gjøre det om!

Kondomer kommer jo under annet istedet da ;)

Her tok det 1 år før pilla var ute av kroppen og når jeg ble gravid da så gikk det likevel galt, så er veldig usikker på hva vi kommer til å bruke.
Har tenkt litt på minipille, men aner ikke hvordan den er... Ellers så blir det kanskje spiral (uten hormoner) eller kondom.[:)]

Hormon spiral [:)]

Jeg er veldig usikker, kroppen min reagerer veldig dårlig på hormon prevensjon.. Har prøvd masse forskjellig.. Og får alltid problemer..

Kondom er jeg ikke noe fan av..
Spiral vil jeg ikke ha, vil ikke putte ting inni kroppen min..
Jeg blir gravid bare jeg ser på typen, så hoppe av i svingen tror jeg nok ikke skal satse på.. [8D] Den har vi prøvd før.. Så det tryggeste er igrunn ingen sex[8|] Men spørs om den blir populær..

Så med andre ord, jeg aner ikke.. [:-] Men finner vel ut av det. hehe..

Jeg brukte cerazette (minipille) før vi bestemte oss for at vi ville ha barn og jeg blei gravid på første forsøk, så jeg tror jeg vil begynne med det igjen hvis jeg kan.Hvis ikke er kanskje hormonspiral et alternativ.
Har ihvertfall ikke lyst å bli gravid med en gang, og ihvertfall ikke hvis jeg skal slite med bekkenet etterpå også.
Tar det som det kommer tenker jeg, kan ikke planlegge alt enda [;)]

Stemte annet, for jeg bruker fruktbarhetscomputer. Har den lille som heter Pearly.

Hormonfritt og like sikkert som spiral hvis man bruker det riktig. [:)]

www.pfc.no

ORIGINAL: Sicily

Stemte annet, for jeg bruker fruktbarhetscomputer. Har den lille som heter Pearly.

www.pfc.no

Har tenkt på dette jeg og. Er det sånn at du måler hver morgen? Og får da svar om man er fruktbar eller ikke?

Jeg tror det blir kondomer, kanskje i kombinasjon med Ladycomp eller en annen slik maskin. Men de kan kanskje ikke brukes optimalt før man har fått tilbake mensen og hatt stabil syklus et par måneder? Sicily eller noen andre som vet? Vi er tydeligvis meget fruktbare, så må nok bruke ett eller annet for å ikke få altfor tette barn. [;)]

ORIGINAL: Jamp

Jeg tror det blir kondomer, kanskje i kombinasjon med Ladycomp eller en annen slik maskin. Men de kan kanskje ikke brukes optimalt før man har fått tilbake mensen og hatt stabil syklus et par måneder? Sicily eller noen andre som vet? Vi er tydeligvis meget fruktbare, så må nok bruke ett eller annet for å ikke få altfor tette barn. [;)]

Leste nettopp på den linken Sicily la ved at man må ha kommet tilbake til vanlig syklus. Så man må vente til man får igjen mens etter fødsel. Dette tok hele 7 uker for meg sist, så det gikk ganske fort. Men det jeg bekymrer meg for er de dagene man er fruktbar. Hva gjør man da? Kondom??? [:'(] IKKE fan av kondom noen av oss, så da blir det dårlig med action[8|]
Og jeg er litt skeptisk til dette mtp at sæd kan leve opptil en uke i skjeden, da er det jo plutselig bare 2 av 4 uker man kan ha sex uten kondom da? Da er jeg jo like langt føler jeg[&o]

ORIGINAL: Febbis

ORIGINAL: Sicily

www.pfc.no

Har tenkt på dette jeg og. Er det sånn at du måler hver morgen? Og får da svar om man er fruktbar eller ikke?

Jepp. Jeg gidder ikke å pøse kroppen min full av kunstige hormoner (tåler det også svært dårlig), spiral tør jeg ikke og kondom er noe dritt. [8D]

ORIGINAL: Febbis

ORIGINAL: Jamp

Leste nettopp på den linken Sicily la ved at man må ha kommet tilbake til vanlig syklus. Så man må vente til man får igjen mens etter fødsel. Dette tok hele 7 uker for meg sist, så det gikk ganske fort. Men det jeg bekymrer meg for er de dagene man er fruktbar. Hva gjør man da? Kondom??? [:'(] IKKE fan av kondom noen av oss, så da blir det dårlig med action[8|]
Og jeg er litt skeptisk til dette mtp at sæd kan leve opptil en uke i skjeden, da er det jo plutselig bare 2 av 4 uker man kan ha sex uten kondom da? Da er jeg jo like langt føler jeg[&o]

Du må jo fortsatt ha eggløsning for å bli gravid, og selv om det kan skje, er det svært urealistisk at sæd skal overleve mer enn maks 3 dager og om en uke gamle sædceller fortsatt er sterke og friske nok til å trenge inn i en eggcelle er jo diskutabelt . [;)]

Her blir det nok kobberspiral tenker jeg, skulle begynne på minipillen sist men etter å ha lest om alle bivirkningene folk fikk av den så droppet jeg hele greia.  Innen spiralen skal ut har vi nok tatt stilling til om vi skal ha flere barn eller ikke og skal vi ikke det så blir det nok snipp snipp på mannen [8D]

ORIGINAL: LMG86

Hormon spiral [:)]

Back
Topp