Prevensjon etter fødsel.

LykkeSusanne

Glad i forumet
Til uken er der seks uker siden fødsel og seksukers kontrollen nærmer seg. Jeg tenker jo på dette med prevensjon da, har tidligere brukt ppiller og det fungerte ganske greit, men nå tenker jeg på om jeg heller vil ha pstav. Er det noen som har god erfaring med det? Vi ønsker ikke en nr 3, ihvertfall ikke før mange år hehe.

Hvilken prevensjon velger dere ?

Last edited:
Jeg er veldig usikker på hvordan prevensjon jeg skal gå for. Begynte aldri på noe annet enn bruk av kondom imellom første og andre, men får vel tenke på noe mer fast prevensjon denne gangen. Gikk på ppiller før første, men vil helst unngå ekstra hormoner..

Jeg vurderer p-stav siden det er samme som minipille, mindre hormoner enn p-piller. Og jeg mister menstruasjon av minipillene, og det skal jeg helst siden jeg har endometriose. Så jeg håper at det blir samme med stav. :)

Ble anbefalt hormonspiral av legen, så skal sette den inn om 2 uker. Måtte gå 8 uker før den ble satt inn.. Noen som har erfaring med den? :)

Blir P-piller her! Jeg ammer ikke så bli av typen (Feminil/diane) som hjelper på huden:)

Tenker å gå for spiral.

Ble anbefalt hormonspiral av legen, så skal sette den inn om 2 uker. Måtte gå 8 uker før den ble satt inn.. Noen som har erfaring med den? :)

Hadde hormonspiral i to år mellom de to graviditetene. Det er veldig lite vondtog sette inn, og man slipper å tenke på det de neste fem årene:-) kan anbefales, men jeg kommer ikke selv til å sette inn på nytt da jeg mistet sexlysten veldig av den. Skjønte ikke at det var den som gjorde det før jeg fjerna den:p men tror ikke dette er et vanlig problem!

Jeg tenker på kobberspiral. Vil egentlig unngå hormonene i andre prevensjonsmidler. Noen med erfaringer?

Jeg tenker på kobberspiral. Vil egentlig unngå hormonene i andre prevensjonsmidler. Noen med erfaringer?

Vet om et par stykker i min omgangskretsen som har blitt gravide med kobberspiral:p ikke erfaring selv:p

Vet om et par stykker i min omgangskretsen som har blitt gravide med kobberspiral:p ikke erfaring selv:p
Usj... graviditet er svært uønsket da vi ikke ønsker flere barn. Må revurdere da hører jeg.

Sterilisering.
Har toåring på tross av hormonspiral, så det er uaktuelt med noe annet nå som vi har fire barn.

Tenkte fortsette på cerazette minipille jeg. Aldri blitt gravid på den før og kroppen funker greit på de :)

Jeg har hatt kobberspiral.. Helt greit og fikk mens til klokka hver mnd.. Jeg fikk mye blødning og steke menssmerter, men så oppdaget de at jeg hadde endometriose så det er også noe av grunnen til smerter..

Har hatt kobberspiral i mange år, synes det er den absolutt beste prevensjonen om man vil unngå hormoner som meg. Vi vurderer om vi vil ha en til om ca ett år, kommer derfor ikke til å begynne på prevensjon, men heller hoppe av i svingen. ;) Deretter får gubben kutte strengen, føler jeg har gjort mitt på den fronten.

Blei ikke spiral her likevel, for har tatt konisering før og da var det lite å feste den i.. Så minipille ble ddt da, zeracette. Noen som har brukt den før? :)

Back
Topp