Hannekristine
Blir kjent med forumet
Var på etterkontroll etter fødselen for litt siden.Hadde gledd meg mye til å få snakket litt om hvordan det gikk med fødselen og hvilket prevensjonsmiddel jeg skulle bruke.Fortalte legen at jeg ønsket å ta p-sprøyta siden de fleste jeg delte rom med på barsel mente at den var ypperlig. Da fikk jeg til svar fra legen at jeg heller burde vurdere p-piller uten østrogen for jeg burde være såpass voksen nå at jeg skulle huske å ta dem.
Så kikket han litt i journalen min og spurte om jeg var født i 85,jeg nikket og da sa han at "Jo,du er ikke akkurat ung lengre, for p-sprøyten er heller for de yngste så jeg synes heller du kunne valgt å sette inn spiral".
Jeg bare måpte å sa javel.
For å korte ned så endte min forestilling om at et lite stikk i rumpa så trengte jeg ikke tenke mer over dette før om tre nye måneder, med en resept på p-piller mot min vilje.
Føler meg KJEMPE gammel,21 år snart og da må vel legen være dinosaur i forhold til meg.
Er det flere som har opplevd noe så provoserende, eller noen som kan si mer om p-sprøyten eller andre prevensjonsmidler?
Tror nok det bli skifte av fastlege snart...[:@]
Så kikket han litt i journalen min og spurte om jeg var født i 85,jeg nikket og da sa han at "Jo,du er ikke akkurat ung lengre, for p-sprøyten er heller for de yngste så jeg synes heller du kunne valgt å sette inn spiral".
Jeg bare måpte å sa javel.
For å korte ned så endte min forestilling om at et lite stikk i rumpa så trengte jeg ikke tenke mer over dette før om tre nye måneder, med en resept på p-piller mot min vilje.
Føler meg KJEMPE gammel,21 år snart og da må vel legen være dinosaur i forhold til meg.
Er det flere som har opplevd noe så provoserende, eller noen som kan si mer om p-sprøyten eller andre prevensjonsmidler?
Tror nok det bli skifte av fastlege snart...[:@]