prevensjon etter abort

Pulverheksa82

Betatt av forumet
Himmelbarn
Man blir jo anbefalt å vente 2-3 menstruasjoner før man blir gravid igjen. Jeg gjennomgikk en senabort i uke 13, for en mnd siden. Jeg begynte på cerazette minipille, noe som gjør at jeg minster mens. Skal jeg da bare vente 2-3 mnd før jeg slutter på minipillene, før vi begynner å prøve igjen? da kan det jo ta tid før jeg får regelmessig mens igjen..? hvilke prevensjon har dere begynt på etter en abort, i påvente av å prøve på nytt å bli gravid?
 
Leit å høre.
Du, det er mulig at både du og mannen ikke er helt for kondom, men det er definitivt det beste i denne settingen. Om dere har tenkt å prøve igjen om to tre måneder blir det mer rot enn annet å kjøre på med hormoner, selv om det er færre av de i en minipille.
Vi brukte kondom mellom våre. Og snev av regelrett slurv og hoppe av i svingen når vi begynte å nærme oss klare.

Lykke til. Krysser fingrene for at alt klaffer neste gang.
 
Så trist å høre :Heartblue I en så kort periode ville jeg gått for kondom. Det er det jeg og mannen har gjort i prøvepauser. Noen kan gå på hormonpreparater i årevis og blir gravid i det de slutter. Andre sliter i månedsvis før kroppen tar seg inn igjen. En ufrivillig lang pause er vel det siste du ønsker nå.
 
Så trist å høre :Heartblue I en så kort periode ville jeg gått for kondom. Det er det jeg og mannen har gjort i prøvepauser. Noen kan gå på hormonpreparater i årevis og blir gravid i det de slutter. Andre sliter i månedsvis før kroppen tar seg inn igjen. En ufrivillig lang pause er vel det siste du ønsker nå.
Ja det blir nok det mest fornuftige
 
Back
Topp