prevasjon

Jippi

kommende tobarnsmor :)
takket dere ja til det på 6 ukerskontrollen?

jeg orker ikke noen hormoner eller noen medikamenter ennå så takket nei

Jeg fikk ikke tilbud om det fordi det var streik når jeg skulle på 6 ukerskontroll med jenten min, men kommer til å ta det opp på 8 ukerskontrollen med fastlege neste uke.

Har nå egentlig ingen anelse om hvilke type prevensjon jeg vil bruke. P-piller reagerer jeg veldig på, så tenker kanskje på å få satt inn en spiral:-) "svingenmetoden" er kanskje ikke like lurt. Er ikke klar for en ny akrobat helt enda, så prevensjon må til uansett.

Christine1989 skrev:
Jeg fikk ikke tilbud om det fordi det var streik når jeg skulle på 6 ukerskontroll med jenten min, men kommer til å ta det opp på 8 ukerskontrollen med fastlege neste uke.

Har nå egentlig ingen anelse om hvilke type prevensjon jeg vil bruke. P-piller reagerer jeg veldig på, så tenker kanskje på å få satt inn en spiral:-) "svingenmetoden" er kanskje ikke like lurt. Er ikke klar for en ny akrobat helt enda, så prevensjon må til uansett.

ammer du?
tror det er bare spiral og mini-pille som er anbefalt om man ammer.

Jeg spurte etter, for jeg stoler ikke helt på at amminga skal virke som prevansjon :-p
Så nå går jeg på cerazette

bakemamma skrev:
Jeg spurte etter, for jeg stoler ikke helt på at amminga skal virke som prevansjon :-p
Så nå går jeg på cerazette

er det med eller uten hormoner?

cerasette er minipille.

Her aaner jeg ikke hve det blir til.
Reagerer kraftig på alle hormoner, så er like vanskelig hver gang spørsmålet om prevansjon kommer opp. Kanskje derfor jeg har tre søte arvinger ? 

Jeg reagerer også veldig på hormoner, akkurat som min mor. Men legen foreslo å prøve hormonspiral, vil jo gjerne ha noe prevensjon, selv om jeg egentlg er ganske redd for reaksjoner jeg kan få. Men min mor tåler den, så da prøver jeg! :-)

Jeg har tenkt litt på kobberspiral, hormonspiral eller p-stav. Har så vidt snakket med legen min om det, og hun syns vi skulle diskutere det på 6 ukerskontrollen. Etter at jeg fikk storebror har jeg reagert veldig på hormoner, særlig cerazette. Blei super deppa og all sexlyst forsvant helt.

Jeg skal sette inn hormonspiral til mandag, gørr gruer meg, har blitt fortlat at det er ganske vondt, buhh, men gidder liksom ikke gå på piller heller, vi skal ikke ha flere barn, så da er det greit å bruke noe man slipper å huske å ta hver dag og som kan sitte i i 5år..

Brukte hormonspiral sist.Veldig fornøyd. Jeg satt den inn 8 uker etter fødsel med forrige mann i 2005 hadde den i over 6 år,  gikk litt lenger siden det gikk greit i følge legen min.Jeg mistet da mensen helt. Tok den ut i mai 2011 og i juli to mnd etter var jeg gravid :) Litt før en jeg regnet med, men morsomt var det.

Det var ikke vondt å sette den inn. Og jeg skjønnte ikke at den var tatt ut en gang den dagen jeg fjernet den. Så det skal gå bra ;) Må bare slappe av..

Jeg skal over på pstav. de gir ikke p piller visst man ammer Ble anbefalt å gå på ceraxette (minipillen) før jeg satt inn p stav pga det er de samme hormonene men jeg har gått på de tidligere med veldig god effekt så begynner rett på p stav.
Kjenner flere som har blitt dårlige og humørsyke med p pillen men etter de har gått over på cerazette blitt bra. Og så får man ikke mensen heller og det er jo veldig greit;-)

Spurte hvordan de satt inn p stav. Lokalbedøvelse i armen og så "skyter" de den inn. Samme pris osm spiral og virker i 3 år, Høres greit ut det;-)

Nei, venter med å bestemme meg. Vil helst ikke bruke noe hormoner, har nok :p Tenkte på babycomp/ladycomp, men det får vente til lommeboken er enig.

sovik skrev:
Nei, venter med å bestemme meg. Vil helst ikke bruke noe hormoner, har nok :p Tenkte på babycomp/ladycomp, men det får vente til lommeboken er enig.

er det dette de nye sakene som seg ut som en kopp man setter inn?

Back
Topp