prevansjon?

*IdaMor*

Elsker forumet
Hvilken type prevansjon bruker dere?
Jeg bruker cerazette. Er ikke fornøyd, har blødd i ett sett, i nesten 2uker -,-
Så må bytte...

Har hormonspiral og det funker ganske bra tror jeg foreløpig. Har litt humørsvingninger men tror ikke jeg kan skylde på den for har vel alltid hatt det.

Jeg har hatt hormonspiral nå i 4uker. Veldig fornøyd så langt.
Har hatt 3 dager med pittelitt blod.

Jeg har også hormonspiral men jeg har småblødd litt hver dag i 2 mnd nå :(

Har minipillen,men jeg skal høre med legen om jeg kan over på p-pilla igjen.Sliter så med tidspunktene jeg tar de på,og det er jo så kort frist i forhold til når man må ta minipilla for at jeg skal være beskyttet.

Har minipillen,men jeg skal høre med legen om jeg kan over på p-pilla igjen.Sliter så med tidspunktene jeg tar de på,og det er jo så kort frist i forhold til når man må ta minipilla for at jeg skal være beskyttet.
Hvilken type er det du bruker da?

Er det ikke dyrt og sette inn spiral?

Bruker p-pille, samme som før jeg slutta(for å bli gravid), mikrogynom(veldi fornøyd med den), kan ta p-pille siden jeg ikke ammer(fikk aldri melk :( ). For min del er det eneste alternativ for å sette inn pessar hver gang orker jeg ikke fikkle med, plaster tror jeg ikke på, spiral vil jeg ikke ha(vil ikke ha nå fremmedlegeme der nede), sprøyte er uaktuelt siden jeg ikke liker sprøyter og p-stav av samme grunn som spiral(vil ikke ha noe tingtang i kroppen min-me unntak av det som går inn gjenna munnen ;) )

Jeg har p stav Satte den inn for tre uker siden, nå har jeg småblødd i halvannen uke. HAr fått tips av legen som satte den inn om at hvis jeg opplevde blødninger skulle jeg ta Cerasette samtidig en periode, da vil blødningene gi seg. Vet bare ikke om jeg orker å tilføre kroppen enda mer hormoner. Synes jeg har litt humørsvingninger nå, vet ikke om det skyldes staven, men jeg mistenker det.

Er det ikke dyrt og sette inn spiral?
Jeg betalte litt under 1200,- for spiralen og 300 hos gynekologen for å få sett den inn. Men er jo billigere i lengden siden du kan spiralen i 5 år

Jeg betalte ca 1300 for alt. Fikk satt inn spiralen hos fastlegen min på 6ukers kontrollen.

Jeg bruker p-plaster, samme som jeg gjorde før jeg ble gravid. Ammer ikke, så da fikk jeg heldigvis det. Synes det er genialt med plaster :)

Back
Topp