Prevansjon?!

Kaktus_86

Elsker forumet
Jeg tenker mye på dette om dagen. Vi har lyst til å få to ganske tette, men det passer ikke økonomisk å bli gravid før tidligst slutten av september. Jeg har tidligere brukr cerazette, og vurderer å brukw den noen mnd. Samtidig kvier jeg meg, for siden jeg slutta på pilla har jeg nesten ikke hatt hodepine og migrene, noe som var daglig kost.før. Noen som har noen fine tips og dele? Noen fler som allerede tenker på.neste? Noen med erfaring med å.gå gravid når man har en baby? Og til slutt et dumt spm... Er det "trygt" med samleie før mensen har kommet tilbake? :-P

Vi ønsker også to tette, og har begynt å tenke på neste, men vil gjerne vente i det minste et par måneder vi også, vil gjerne nyte å ha kroppen min litt for meg selv først;-) jeg skal bruke Ladycomp (http://www.pfc.no) når jeg får menstruasjonen tilbake, brukte det 8 mnd før graviditet også, og veldig fornøyd med det:) man kan bli gravid selv om man ikke har fått mensen tilbake, man har eggløsning før man får mensen:)

Jeg skal ha hormoner spiral, men vi ønsker ikke fler ;) hva med å bruke kondom da? For min del virker det veldig slitsom med baby å gå gravid, men jeg blir alltid så dårlig og slet med bekkenløsning i tillegg så hadde ikke gått for min del. Men det er bare meg altså;)

Det anbefales å la kroppen hvile et år før man starter igjen. Bekkenet har ikke satt seg helt og magemusklene tar lang tid før de er helt grodd etc. Selv om man ikke hadde noen plager første runden man var gravid så betyr ikke det at neste vil gå like lett. Jeg hadde veldig lett første svangerskap, men andre gang ble jeg kvalm og spydde og fikk bekkenløsning og låsning, og hadde da samtidig en 2,5 åring hjemme, det var SLITSOMT! Kan ikke tenke hvordan det ville ha vært å fått en til når snuppa bare var et år, da var hun ekstremt energisk og forsto jo ikke så mye, greiere nå da det faktisk går ann å snakke til henne.

Som andre sier så er det ikke trygt å ha sex selv om mensen ikke har kommet, mange som ikke får den før de blir gravide igjen fordi de trodde det var trygt.

Takk for svar jenter :-) ble så jeg starta på cerazette. Den ladycomp virka snedig, og går vel over til den etter hvert. Orker ikke kondom helt til mensen eventuelt kommer før den kan brukes. Takk for tips :-) nå var ikke dette et lett svangerskap, hadde mye plager, men slapp spyinga. Likevel gleder jeg meg til neste gang :-) blir uansett spennende. Ha en fin dag!!

Back
Topp