Prevansjon spørsmål.

junijentene

Forelsket i forumet
Er så lei.Har gått på cerazette i litt over 1 år nå.Har hatt en mens syklus som ikke likner noe.Har mens i 3 uker så er den borte i 2-3 uker.Så er det kanskje 2 nye uker med mens og så kan den være borte i 1.5 mnd så nye 3 uker med mens.

Er rimelig møkk lei.Så mitt spørsmål er.Noen som har opplevd det samme?Jeg gikk på dem før jeg ble gravid å da hadde jeg ikke mens på lang lang tid.Husker ikke om jeg hade mens fra jeg begynt til jeg sluttet før jeg ble gravid.
Har nå fått en ny pille jeg skal prøve.Den heter noe sånn som Qlaira.Noen som har prøvd/går på dem?Alternativet er å få meg spiral.Men er så pysete så jeg vet ikke om jeg tørr det.Vet heller ikke hvilken spiral jeg burde ta.Hva har evt dere som prevansjon og er dere fornøyd?Å dere med spiral.Hva har dere og er dere fornøyde?

cerazette er noe drit!
Akkurat samme opplegget her!!!

Og ikke nok med det men jeg har gått opp i vekt på de + humøret mitt ligner ikke grisen!

Skal ikke ha noe mer hormon tull nå, så jeg går over til kobberspiral, nok er nok [8D]

ORIGINAL: nate85

Jeg har innsatt kobberspiral, og er i grunn godt fornøyd. Har aldri hatt mer regelmessig mens enn hva jeg har etter at jeg satte inn denne. Det gjorde absolutt ikke vondt, kjente det faktisk ikke i det hele tatt[:)]
Det eneste minuset er at jeg blør noe helt vanvittig[:'(] Vet ikke om det er pga kobberspiralen eller at jeg bare fikk mye kraftigere mens etter svangerskapet, men det er trasig iallfall[:'(]

Vurderer forøvrig å bytte til babycomp i stedet, men det koster jo litt da[8|]

Har ei venninne med kobberspiral og, som sier hun blør noe vanvittig.

Virker som kroppen min reagerer annerledes på ppiller etter fødslene enn den gjorde før. Nå har jeg mye mer bivirkninger enn jeg hadde før første svangerskap[&:]

Blør endel mer en jeg har gjort tidligere.Nesten sånn blødning som etter en fødsel blødning.Sorry detaljer.Er så lei.Har tatt noen prøver nå for å se om jeg begynner å få jern mangel pog slikt pga all blødningen.

Jeg satte inn kobber spiral etter fødsel og er kjempe fornøyd, eneste som er dritt er at man blør mer (jeg iallefall gjør det) Den er ikke vond og sette inn , kjente NADA[;)]
Vi valgte kobber for vi skal ha flere barn om ikke så alt for lenge og da ble kobber spiral ett billigere valg, når vi evt er ferdig eller vi skal vente leeenger ville jeg ha satt inn hormonspiral[;)]

Jeg har kobberspiral, og er ikke superfornøyd...

Selve innsettingen gikk veldig greit, men jeg hadde kraftige magekramper i en måneds tid etterpå. Har litt kramper innimellom fortsatt (1 år etter). I tillegg har jeg småblødninger hele tiden, så jeg er vel cirka 1 uke helt blødningsfri i måneden (noe som har vært kjedelig nå i sommer[:'(]).

Mensblødningene har ikke blitt veldig mye kraftigere eller mer langvarige, og jeg har heller ingen menssmerter (var plaget med det før) - så sånn sett har kobberspiralen fungert bra for meg[;)]

jeg har aldri tålt p.piller..
Men nå har jeg brukt p.plaster ganske lenge, å er stooooooor fornøyd[:D]
men det ser litt stykt ut,for jeg må ha det på armen siden jeg er så feit[8D]

ORIGINAL: mari@

Selve innsettingen gikk veldig greit, men jeg hadde kraftige magekramper i en måneds tid etterpå. Har litt kramper innimellom fortsatt (1 år etter). I tillegg har jeg småblødninger hele tiden, så jeg er vel cirka 1 uke helt blødningsfri i måneden (noe som har vært kjedelig nå i sommer[:'(]).

Mensblødningene har ikke blitt veldig mye kraftigere eller mer langvarige, og jeg har heller ingen menssmerter (var plaget med det før) - så sånn sett har kobberspiralen fungert bra for meg[;)]

Har du vært å sjekket at den sitter som den skal? Jeg hadde dette problemet, trodde jeg skulle bli gal. Så dro til slutt ned å ba de fjerne hele greia, da legen min skulle ta den ut sa han at det ikke var rart jeg hadde blødd mye, den hadde sklidd litt ut igjen.....

Jeg tåler ikke hormon så jeg bruker kobberspiral

Er kjempefornøyd. Har regelmessig mens, blør lite og mensen varer aldri lengre enn 4 dg[:)]

Har satt inn hormonspiral for ca 3 uker siden, gikk helt fint å sette den inn[:D]
fikk mensen for 2 dager siden, har hatt litt sterke menssmerter men det er ikke kommet så mye blod ut.
eg håper jo at mensen skal forsvinne helt[:D]

ORIGINAL: Billo

cerazette er noe drit!
Akkurat samme opplegget her!!!

Og ikke nok med det men jeg har gått opp i vekt på de + humøret mitt ligner ikke grisen!

Skal ikke ha noe mer hormon tull nå, så jeg går over til kobberspiral, nok er nok [8D]

Kunne nesten ikke ha sagt det bedre selv![;)]

Tror de fleste blør mer av kobberspiral ja.

Jeg har hormonspiral og er strålende fornøyd. Ingen plager og veldig reduserte blødninger.

[link=http://www.lommelegen.no/322029/hormonspiral]Her er en link til en artikkel om hormonspiral.[/link]

Blødde i hytt og pine med alle p-piller og minipiller jeg har prøvd(det er mangen).
Hormonspiral og kobberspiral ble det og masse blødninger av.
P-sprøyta funket bedre da jeg mistet mensen helt....men hormonene gjorde meg sur og lei.
Lady comp bruker jeg nå...Fungerer kjempebra.

Jeg har kjøpt meg Ladycomp. Kun hatt den i 14 dager, men fornøyd så langt!

Hadde Cerazette etter førstemann og det var et helvete! Småblødninger hele tiden. Laaaange menstruasjoner! Null mer hormoner på meg nå!

ORIGINAL: *NinaK*

ORIGINAL: mari@

Har du vært å sjekket at den sitter som den skal? Jeg hadde dette problemet, trodde jeg skulle bli gal. Så dro til slutt ned å ba de fjerne hele greia, da legen min skulle ta den ut sa han at det ikke var rart jeg hadde blødd mye, den hadde sklidd litt ut igjen.....

Så ikke at du hadde svart meg før nå jeg... er ikke her så ofte lenger[8D]

Kanskje jeg bør sjekke at den sitter som den skal da? Småblødningene begynte da mensen kom tilbake etter fødselen (4 måneder siden) - så kanskje den flyttet litt på seg ved første mensen? Hmmm, er nok lurt å sjekke. Takk for tips[:)]

Back
Topp