Prevansjon med lite/ingen hormoner

Shauri

Forumet er livet
VIP
Hva blir anbefalt? Jeg vil helst ikke ha hormoner. Spiral liker jeg ikke tanken på. P-piller glemmer jeg. Kondom er ikke aktuelt.

Skulle gjerne hatt noe som gjorde at vi slapp kondomene her i huset også.
Hormonpreparater blir jeg helt funky av.. o_O

Jeg fikk satt den inn på onsdag, og det va også den første dagen i min første mens :) har enda litt, men håper at det slutt snart :P sist gang eg gikk på p-stav så mistet jeg mensen :D og det gjorde meg INGENTING :) håper egentlig å slippe det denne gangen også ;)

Hva med p-ring? Det har jeg vurdert, men jeg tror ikke man kan bruke det mens man ammer. Er litt usikker.
Men "Lokale" preparater som p-ring og spiral krever endel mindre hormoner da, så det må bli noe slikt på meg.

Kjenner meg veldig skeptisk til p-staven.. siden jeg mener å huske at jeg fikk mye uregelmessige blødninger med cerazette...

Alle jeg kjenner som har brukt p-stav har hvertfall vært veldig fornøyde og jeg tror alle har mistet menstruasjonen helt, bortsett fra kanskje helt i starten.

P-stav å piller er helt forskjellige, det er mindre hormoner i p-staven, og det kommer bare i små doser, i forhold til piller. Jeg har troen på p-stav, men ta å høre med legen din va han/hun tror, eller helsesøster eller jordmor :)

Back
Topp