prevansjon etter fødsel?

Piikachu

Glad i forumet
hva kan dere annbefale å bruke etter fødsel dersom man ikke vil ha fler barn på en gooood stund. [:)]

jeg sitter å tenker litt på p-sprøyte? hvordan er den? er det vanskelig å komme i gang med syklusen din etter den ?

eller har dere noen andre tips? uten om spiral for jeg har ikke lyst å stikke noe opp i skjeden liksom, er redd for den skal sette seg fast osvosvosv.... *blush*

Jeg har spiral, og er kjempefornøyd med det assa[;)] tenker ikke på at den er der engang, og tror ikke det er mulig at den kan sette seg fast[:)] hormonmessig, så er jo den bedre enn p-sprøyta også.[;)]

Vil ikke anbefale p-sprøyte... Kan ta laaang tid før du kan bli gravid igjen. Legen min sa også at det var mye større sjanse for å få beinskjørhet når jeg kom i overgangsalderen.

Anbefaler hormonspiral! Merker ikke at jeg har den, og mindre blødninger under menstruasjon.

Nuvaring/P-ring

P-stav!

Kjempefornøyd...
Kan sitte i 5 år...
Og om du planlegger barn så er du i teorien fruktbar samme dag som du tar ut...
De fleste mister mensen på den.
Ellers er den lik p-sprøyten, men sprøyta er kjemiske hormoner, dette er naturlige hormoner!

ORIGINAL: Itrenore

Jeg har spiral, og er kjempefornøyd med det assa[;)] tenker ikke på at den er der engang, og tror ikke det er mulig at den kan sette seg fast[:)] hormonmessig, så er jo den bedre enn p-sprøyta også.[;)]

Jeg måtte operere ut min spiral, fordi den vandret inn i kroppen- altså til buken. Så er fult mulig at den kan "sette seg fast" eller gå på vandring/bli støtet bort.

Back
Topp