Prevansjon etter fødsel

tonjecathrine

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Septembergull'17
Hva tenker dere? Jeg er SYKT lite gira på både piller og dong, kunne egentlig tenkt meg en spiral av ett eller annet slag. Noen med erfaringer rundt det? Hva velger dere og hvorfor?

Jeg hadde kobber spiral før jeg ble gravid, og tenker spiral denne gangen også.
Men nå vil jeg ha Hormon spiral.
Deilig og slippe å huske på piller osv.
Kobber spiralen blødde jeg veldig mye av, så legen min anbefaler Hormon spiral denne gangen, så da prøver jeg nok det :)

Jeg har lyst til å gå tilbake til p-ring fordi jeg reagerer på alle slags mulige p-piller, men det kan man vist ikke bruke under amming, så nå vet jeg ikke.
Vi er ikke noe særlig fan av dong, men må vel det da :P
Er det vondt å sette inn sånn spiral??

Vi skal bare hoppe av svingen og sånn i begynnelsen før vi begynner å prøve på neste :) Dong er jo bare sååå kjedelig!

Spiral er ikke vondt å sette inn, bare ubehagelig.
Men alle er jo forskjellige, men min mening er i allefall at det ikke er vondt.
Lettvint med tanke på at de kan sitte i 5 år også :)

Jeg bruker ikke annet enn spiral. Vil ikke bruke noe som påvirker hormonene pga at jeg reagerer negativt på det. Storfornøyd med spiralen jeg. Trenger ikke tenke på noe eler huske på å ta piller også sitter den i 5 år.

Veit ikkje sjølv ka eg ska ha, hadde spiral sist! Men den enda utenfor livmora!! Så måtte operes ut :( håper mannen vil kutte strengen, men er dessverre 2 år ventetid her! Blir gjerne minipilla kanskje... Vi er ferdige å få barn, så vil ikkje risikere å bli gravid igjen heller! Vanskelig!

Hadde minipille etter forrige fødsel, men jeg var jo helt udugelig på å huske å ta de i ammetåka så det gidder jeg ikke en gang til. Her blir det spiral, skal til legen imorgen og ordne med det.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her blir det hormonspiral, siden det er det sikreste og det ikke er anbefalt å bli gravid det første året etter keisersnitt. Minipille er uaktuelt da jeg garantert kommer til å glemme de :P dong...vell, mannen så på meg med sorg i øynene da jeg sa at vi måtte bruke det frem til jeg får spiral..så tviler på at han hadde taklet et år med de :P ;) jeg liker heller ikke dong.. så valger var jo lett :)

Jeg har hatt spiral en gang før, det var veldig ubehagelig å sette inn. Men da hadde jeg ikke vært gravid, samt hadde en liten livmor. Spent på hvordan det blir denne gangen!

Ingen prevensjon her. Vi ønsker tre barn om det er mulig for oss :) så her får man bare håpe på det beste eller så har vi noen på frys om det ikke går naturlig.

Last edited:
Minipillen tenker jeg, eller hormonspiral. Eneste med spiral er at sist jeg hadde den så frastøtet kroppen den :( mye smerte og blødninger.

Jeg har måttet fjerne begge egglederne! Det har i grunn fungert utmerket som prevensjon, he he :)

Jeg tåler ikke prevensjon eller hormonene i dem så jeg har aldri tatt noe. Men kjenner ei som er veldig fornøyd med P-stav etter å ha fått sine barn.

Tipper det blir spiral her. Hadde kobberspiral sist og veldig fornøyd med det :)

Skal til legen til uka så får se da :)

Back
Topp