Press på underlivet

Mamma_08

Flørter med forumet
Lurer på om det er flere som har opplevd press mot underlivet i uke 18 + 6?
Kjennes ut som jeg er øm i underlivet på en måte. :-/ meget ubehagelig.
Har også en del kynnere, og har tvillinger i magen.

 
Hei. Har litt av det samme jeg også. Tvillinger her også. Har ikke spurt lege hva det skyldes, men det er vel sikkert litt ekstra press mot undelivet med to imagen? Har du vært på ordinær ultralyd ennå? Jeg er i uke 19+ 4 i dag. Var på ultralyd for en uke siden og vi får ei lita jente og en liten gutt :) Skal inn til ny kontroll i uke 21, blir en del ekstra kontroller når det er tvillinger. Går til kontroll på St Olavs. Enn du?
 
Ok. Er litt små bekymmret :S Men mulig det blir mere press.
Ikke vært på ordinær UL ennå, skal den 11 juni, altså min uke 20. De har ikke hatt tid føre. Gleder meg til og se jeg hva det blir. :)
Moro med en av hver da :D
Har du fått noe beskjed om hvor ofte det blir kontroller fremover? Har hørt at man egentlig skal på UL annenhver uke fra uke 20..
Går til kontroller på Fredrikstad :)

 
Hei. Tror det er litt forskjellig hvordan de gjør det. Tror det er hver tredje eller fjerde uke fra til uke 28. Du får spørre litt ekstra når du er til kontroll og be om time med lege. På st Olavs så blir tvillinggravide sykmeldt mellom uke 20-22. Så regner med at når jeg skal på ny ultralyd og lege time den 14 juni så blir jeg 100% sykmeldt. Er 40% sykmeldt nå. Enn du? Hvordan fant du ut at du venter tvillinger?
 
Ok. :)
Jobber ikke noe for tiden, men prøver å finne en jobb jeg da :P hehe.. Lei av å gå hjemme..

Fant ut det var tvillinger i uke 11, da jeg var inne pga blødninger. Ikke gått helt opp for meg ennå at det er to babyer der inne :P
 
Det kjenner jeg også ganske ofte, men jeg har bare 1 i magen.. Særlig når jeg sitter på do faktisk. Ubehagelig, men aner ikke hva det kommer av! Hadde det sist også..
 
Da er det kanskje ikke noe farlig :)
Lekker dere fra brystene ennå? :S Må gå med ammeinnlegg hver dag nå. :S
 
har også nedpress her... forferdelig irriterende... men er nok bare pga mer blod som strømmer til... hadde det sist svskap og, mot slutten ble d mye mer... og under fødselen var d der jeg merka d mest når pressriene kom.... enoooormt nedpress... ikke noe farlig, bare kroppen som gjør seg klar :)
 
Jeg har det mest når jeg må på do eller sitter på do.
Har ikke tenkt så mye på det egentlig:/ :)
Jeg lekker ikke noe fra brystene enda;)
 
Like ille i dag, er både når jeg står, ligger, er på do eller går.. :S
Så blir nok en tur på legevakten..
 
Jeg opplever det samme. Hadde det med forrigemann også, og da begynte det ganske tidlig i svangerskapet. Jeg kjenner det mest når jeg går. Når jeg sitter eller ligger blir presset borte. Verst er det hvis jeg går mye på harde gulv - kjøpesenter feks.

Lykke til hos legevaken!! Håper at alt er bra!!
 
Jeg kjenner veldig mye press, og har gjort det lenge! Er i uke 22 med tvillinger, så jeg tror det er ganske vanlig for sånne som oss. Blir verre av å gå og stå mye, og jeg kjenner det spesielt hvis jeg f.eks sitter på huk.  
Og til dere som lurte på det med kontroller og sykemld, jeg må på UL annenhver uke nå, og hver uke senere, pga at de sannsynligvis er eneggede, med toeggede tror jeg det er litt sjeldnere. Jeg får også lov å jobbe noen uker til, så det må være veldig forskjellig praksis med sykemld fra sykehus til sykehus! Går til kontroller på Haukeland jeg. 
 
her er det kun 1 i magen, men veldig press til tider! 

Samme som dei over, at det er værst når eg går/står på hardt underlag, sitte på huk.. men kjenne det so å sei heile tid.. Hadde det kun på slutten sist..
 
Hei!

Jeg bærer også tvillinger i magen, en liten gutt og ei lita jente. Jeg går til kontroller på Fredrikstad sykehus, skal inn hver 4 uke nå til å begynne med. Fant ut at det var tvillinger på ordniær ultralyd 21 mai. :-D Jeg føler også mye nedpress og ble pga det sykemeldt på dagen fra 21 mai. Men det fordi jeg har 3 barn hjemme fra før av og de mente da at jeg hadde nok av arbeid hjemme.
Vet ikke hvordan det er ved kontroller på andre sykehus, men på Fredrikstad blir det innvendig ulltralyd av livmoråpningen ved hver kontroll ved tvillingsvangerskap. Bare greit å vite om man ikke er klar over det på forhånd!
 
Ok :)
Det jeg har er blærekattar, så ikke rart det er vondt :( fått tabletter for det, så da håper jeg smertene gir seg litt etterhvert..
Men press er helt nordmalt når man har to :) Så nå kan jeg slappe av.
Alt bra med begge to og, helt uvirkelig rart å se at det ligger to der :O :P det går liksom ikke helt opp for meg.. Også føler jeg at magen er så liten til at det er to der inne.. sikkert bare jeg som er rar men :P

Tusen takk for svar alle sammen :)
 
Back
Topp