Press nedover?

Princess88

Glad i forumet
Vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette, men idag har jeg skikkelig mye kynnere samtidig som det presser veldig ned i bekkenet, strammer seg helt ifra toppen og ned til hårfestet..
Kjennes nesten ut som om han prøver å presse seg ut! :p
Det er ganske vondt og jeg lurer på om noen vet hva det er? Kan det være babyen som fester seg?
Storesøster festet seg aldri, så vet liksom ikke helt hvordan det kjennes ut..
Men samtidig så har jeg hørt at det er vanlig at første baby fester seg, men ikke andremann..
Mulig det er bare kynnerne som har blitt sterkere enn de har vært tidligere, men blir litt bekymret, for kynnere skal jo ikke gjøre vondt.

Noen som har opplevd noe liknende?

Hmm... Ikke alltid like lett å skulle mene noe, men kanskje det er "vanlig" nedpress du kjenner?!? Da presser det veldig mot bekkenbunn/underlivet, og det kan rett og slett kjennes ut som om underlivet er i ferd med å vrenge seg, eller at babyen er på vei ut. Dette er ikke farlig, men rett og slett pga tyngden og belastningen av bebissen din ;) Dette er mye mer vanlig andre gang man er gravid. Jeg kjente ikke noe til dette med første mann, men er veldig "plaget" av det nå. Tror ikke man kan kjenne at babyen fester seg... Fra utsiden kan man jo det selvsagt, men har aldri hørt om at man kan kjenne det "innenfra" på den måten. Du skriver også at kynnere ikke skal gjøre vondt. Kan de ikke de? Blir litt usikker selv jeg nå... Mine gjør innimellom skikkelig vondt i alle fall. Har hørt flere andre gravide som også klager over vonde kynnere. Hmm...

Hvis du er usikker og bekymra syns jeg du skal ringe til lege eller jordmor og forhøre deg. Alltid greit å ta kontakt en gang ekstra, enn å gå og være usikker ;)

Takk for svar :) Jeg har også veldig ubehagelige kynnere.. men har lest at de egentlig ikke skal gjøre vondt, men det er sikkert sammenliknet med rier da :)

Det kan gått være nedpress ja! Det er veldig ubehageli å til tider vondt! Håper når de sier at kynnere ikke skal være vonde, at det er som du sier sammenlignet med rier! For mine er over grensen til ubehageli :/

Vist du er usikker vil jeg råde deg til å ringe jordmor og høre ;)

Back
Topp