Press ned i bekkenet

Fruen<3

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Flere som kjenner et grådig press ned i bekkenet?
Jeg må noen ganger stoppe opp pga av det. Kjenner nesten ut som noe er på vei ut.

Grådig mye nedpress her, og baby1 står langt nedi bekkenet så regner med fødselen vil gå fort for seg når det først er åpning! Au au. Eneste som fungerer her er å ligge strekk ut!

Vet ikke om jeg føler press direkte ned, men føler ofte hun legger seg som en stor tung klump nederst i magen :p

Mye press her også! I tillegg har det løsnet litt ekstra på bekkenet, så føler ofte at noe skal falle ut når jeg går

I følge jordmor ligger babyen godt nedi bekkenet. Men kjenner ikke noe nedpress:p

Kjenner det masse her :eek: har gjort det siden uke 35 og er nå uke 38+5.. Er rett og slett støl i musa :p jordmor og lege har på kontrollene sagt at han snart kommer ettersom han er så langt nede og lager masse nedpress, men er like (og litt mer) gravid enda :oops:

Lillegutt ligger langt nede i bekkenet her også, og har ofte nedpress! Spesielt når jeg reiser meg opp eller er på do :p

Kanskje det er for denne grunnen vi skal gjøre knipeøvelser? Holde igjen når babyen vil dette ut for tidlig :P

Har stor troa på god trening på forhånd jeg, hadde ikke noen bekkensymptomer eller noe plager/vondter før storebror. Da ridde jeg veldig aktivt før graviditet, og fortsatte så godt jeg klarte frem til termin.
Denne gangen har jeg hatt 2 år fri fra ridning og selv om jeg spilte aktivt fotball sist året før graviditet er hele kroppen annerledes :/
Planen før en evt nr 3 er å komme godt i gang med ridning igjenn og styrketrening med fokus på kjerne muskulatur og øvelser som styrker bekkenet.

Har stor troa på god trening på forhånd jeg, hadde ikke noen bekkensymptomer eller noe plager/vondter før storebror. Da ridde jeg veldig aktivt før graviditet, og fortsatte så godt jeg klarte frem til termin.
Denne gangen har jeg hatt 2 år fri fra ridning og selv om jeg spilte aktivt fotball sist året før graviditet er hele kroppen annerledes :/
Planen før en evt nr 3 er å komme godt i gang med ridning igjenn og styrketrening med fokus på kjerne muskulatur og øvelser som styrker bekkenet.
Jeg var veldig aktiv før første (er instruktør på core og sykkel, samt løper), som denne. Min nr 3 er likevel helt annerledes! Så tror det har noe med at har man gjort det før kan det oppleves "løsere".
Ingen av mine 3 svangerskap har vært like.. ;)
Men, ja, aktivitet hjelper på mye så kjør på! :)

Jeg var veldig aktiv før første (er instruktør på core og sykkel, samt løper), som denne. Min nr 3 er likevel helt annerledes! Så tror det har noe med at har man gjort det før kan det oppleves "løsere".
Joda, det er sant. Men tenker forskjellige typer trening vil jo styrke kroppen på forskjellige måter. Jeg tror jeg i forhold til bekkenet hadde mer utbytte av ridning enn av fotball, men kondistest har jeg aldri vært i så god form som i fjor når jeg spilte aktivt fotball ;) derfor har jeg god tro på at å komme igang igjen med ridningen vil gjøre stooooor forskjell på bekkenet, sammen med korrekte styrkeøvelser :)

Sign :)

Har hatt masse nedpress denne gangen (andregangs) helt siden uke 33. Nå i uke 41 syns jeg det er på tide han kommer ut:happy:

Jeg bare får sånn stikking i høna / foran på bekkenet. Må stoppe opp i det jeg gjør flere ganger om dagen.. vondt å gå og vondt når baby beveger seg når det er sånn :-/

Back
Topp