press mot ribbeina på høyre side

Marie00

Flørter med forumet
Sensommerbarna 2016
hei dere,

er nå 32+5 og de siste dagene/ukene har jeg følt press opp mot ribbeina på høyre side. Kjenner det ofte best på kvelden, men når jeg sitter ved PCen med rak rygg kjenner jeg det også. Det er ikke direkte vondt, men blir ubehagelig etterhvert. Noen som opplever det samme og har noen tips til sittestilling eller noe som kan lette presset? På forrige kontroll lå lillegutt med hodet ned så antar at det bare begynner å bli trangt der inne og at det er derfor jeg kjenner press.
 
Her presser han hodet opp i ribbeina på høyre side. Han lå og med hodet ned til uke 32-33 for så å snu seg. Men kan vel like greit være rompa baby presser opp
 
Har også det, da innbiller jeg meg at han strekker seg litt:p også ligget med hodet ned alle kontrollene. Skjer bare når jeg er litt krøket sammen så jeg bare bøyer ryggen tilbake. Kanskje du kan prøve å dytte litt forsiktig i babyen?:)
 
Hodet er hardere enn rompen. Derfor ubehaget.
Min har hodet opp i ribbeina.
 
Mye press her også. Kan glemme å sitte så mye fremover lent for da blir det bare verre :p
Hjelper av og til å presse litt tilbake for å få han til å flytte seg litt men ikke alltid det hjelper på så har desverre ikke mange råd..
 
Har samme problemet her når jeg sitter med litt for rett rygg. Pleier å hjelpe at jeg legger meg bakover og dytter ham litt forsiktig nedover
 
Samme her! Hun ligger med beina ned til venstre, rompa ned å hodet opp i høyre ribbebein. Når hun strekker på seg blir d ett enormt press! Håper hun snur seg snart, å detter lengre ned i bekkenet.
 
Samme her, slitsomt! Det er bedre å stå, synes jeg, eller ligge på siden, men det hjelper jo ikke så mye om man hadde planer om å sitte ... men legger iblant en pute bak korsryggen sånn at det liksom blir mer strekk foran, men det er ikke så behagelig i lengden, det heller.
 
Samme her, men det er fordi babien sitter og jodet lager press oppover i ribbeina
 
Jeg har rompa oppe i høyre ribbein som presser veldig. Magen er liten og babyen har liten plass nå. Men er 34+3 i dag. Tok det opp med legen min sist, og fikk beskjed at det er i området hvor lever og nyrer ol ligger og kan presse på det også, så derfor kan det være veldig ubehagelig. Men at det skal bli litt bedre igjen når babyen kommer lengre ned.:)
 
Back
Topp