Press i mellomgulvet

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Noen som opplever press i mellomgulvet og syre som kommer opp i spiserøret og halsbrann?

Sliter veldig med halsbrann og syrlig oppgulp. Spyr ikke lengre, men er plaget av syre fra magesekken.

Har lest at jo større barnet blir, jo vanligere er det at alle våre organene presses opp og derfor kommer syren fra magen også opp. Det jeg rpøver å gjøre (som hjelper meg) er å spise mindre måltider og vente med å drikke noe i hvert fall 1 time etter siste måltid. I mitt hode begynner kroppen å fordøye maten. Det produseres syre i magesekken. Ved å ikke tilføye mye væske unngår jeg å blande syret med enda mer væske som kan øke mengde av syrlig væske i magen min.

Vet ikke om det gir mening for deg, men det høres litt logisk for meg.

For meg funker sitronvann mot sure oppstøt og halsbrann, har veldig lite plager med det etter jeg prøvde dette! Sitronen blir basisk når den kommer ned i magen, og vil derfor nøytralisere magesyren [emoji4]

Ja takk for svar og skjønner hva dere mener. Slitt med halsbrann og syre lenge og i alle svangerskapebe, men på mandag ettermiddag så fikk jeg veldig vondt i mellomgulvet hvis jeg går eller sitter så er det vondt eneste som hjelper er å ligge på siden. Blir jo helt låst og psykisk ustabil snart hvis man ikke kan gå rundt med 3 barn hjemme er jo på gråten går litt over så kommer det tilbake.

Har hatt at det presser veldig, og det er bare livmor som vokser og koser seg samt presser organene oppover. Ekkelt som fy, men ikke noe å gjøre med det forutenom å forebygge :-)

Men aldri hatt dette med de 3 andre så må være noe annet som syre eller no

Jeg hadde sånn press med da med endel raping,sure oppstøt og halsbrann..d visste seg å være slimhinnene i magesekken..jeg fikk d pga at jeg tydeligvis ikke tåler kapslene til vitaminer og omega 3 lenger..så dro til legen å fikk medisin som jeg kan bruke under svangerskap. Ble helt fin etter første tab,men må bruke de en stund til slimhinnene har blitt bra igjen.

Plaget av d ja. Ikke funnet noe som hjelper. Men funnet ut at man ikke slakt legge seg nedpå etter å ha spist for da blir d verre....

Er litt plaget av det, særlig når jeg sitter eller bøyer meg, men funnet ut av små og heller hyppige måltider fungerer, så man slipper å spise seg overmett:)

Jeg hadde sånn press med da med endel raping,sure oppstøt og halsbrann..d visste seg å være slimhinnene i magesekken..jeg fikk d pga at jeg tydeligvis ikke tåler kapslene til vitaminer og omega 3 lenger..så dro til legen å fikk medisin som jeg kan bruke under svangerskap. Ble helt fin etter første tab,men må bruke de en stund til slimhinnene har blitt bra igjen.
Hvordan kom legen frem til at det var slimhinnene i magesekken. Var det bare utifra det du beskrev?

Hvordan kom legen frem til at det var slimhinnene i magesekken. Var det bare utifra det du beskrev?
Ja utifra symptomer og måten jeg forklarte hvor/hvordan d gjorde vondt. Samt han spurte om hva jeg har spist i d siste og om jeg hadde endret på noe. Da sa jeg jo at jeg tar ekstra vitaminer og omega 3 i kapsler pga svangerskapet. Så sa han at mange kan reagere på de kapslene som vit og omega 3 er inni. Så ga han meg respet på nexium og sa han om jeg ikke ble bedre så måtte jeg komme tilbake. Funka kjempebra men måtte slutte med piller å heller ta omega flytende..brekker meg hver gang å gulper tran,men hva gjør man ikke for den lille:)

Ja utifra symptomer og måten jeg forklarte hvor/hvordan d gjorde vondt. Samt han spurte om hva jeg har spist i d siste og om jeg hadde endret på noe. Da sa jeg jo at jeg tar ekstra vitaminer og omega 3 i kapsler pga svangerskapet. Så sa han at mange kan reagere på de kapslene som vit og omega 3 er inni. Så ga han meg respet på nexium og sa han om jeg ikke ble bedre så måtte jeg komme tilbake. Funka kjempebra men måtte slutte med piller å heller ta omega flytende..brekker meg hver gang å gulper tran,men hva gjør man ikke for den lille:)
Nexium i svangerskapet? Jeg går fast på disse og fikk beskjed om å slutte når jeg var gravid.

Nexium i svangerskapet? Jeg går fast på disse og fikk beskjed om å slutte når jeg var gravid.
Jeg fikk beskjed om å bruke 20mg 1 gang pr dag i 1 uke..Så ved behov om jeg kjente d kom tilbake. D har d da ikke gjort så har brukt dem i 1 uke. Men er vel noe annet om d skal brukes hver dag. Han sa at d ihvertfall ikke var skadelig for barnet..

Jeg går også på nexium. Eneste som har hjulpet meg etter 5 mnd med store smerter pga reflux. Jeg føler meg som et annet menneske med nexium. Gikk på somac før jeg ble gravid.

Synes nexium er et supert medikament. Er vel som med alt annet, man veier fordeler og ulemper.
Legen vet sikkert hva han gjør. Så er det nok mue forskjell på legene. Noen er ekstremt strenge, andre bruker skjønn.

Back
Topp