press i bryse+svimmel?

solstreif

Glad i forumet
hei. jeg nå i de siste mnd har jeg hatt økt press på de store årene til fra hjerte under kynnere, men nå føler jeg de bare er verre en før...blir li svimmel\vatt i hode, tung i bryste, hetetokt og ja egentli uvell..
er helt ok ellers. har lavt bt i dette svangerskapet fra før så er redd dette kan føre til lite oksygen til snuppa...og til meg, litt redd for å svime av.... non som har erfaring med det??

Jeg blir også tungpustet når kynnerne kommer... Ja, jeg blir tungpustet av å spise også :rolleyes:. Har høyt undertrykk, så vet ikke om det har noe å si på om du har høyt eller lavt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg ville tatt kontakt med lege/jordmor. Hvordan går det med deg?

Flere som har opplevd liknende?

Jeg ville tatt kontakt med lege/jordmor. Hvordan går det med deg?

Flere som har opplevd liknende?
går bra. men er sån fortsatt på de sterkeste kynnerne. jordmor sa at det var magen som presset på de store årene som går til hjerte.tror hun mente det ikke er farlig.... men er jo ekkelt, kjenner det først i hode, blir ør i hode,fylt med vatt liksom.. så tung i brysteog tung pusten også er kynneren der med steinhard mage...
går heldig vis over inni mellom å bare har normalle kynnere:)

går bra. men er sån fortsatt på de sterkeste kynnerne. jordmor sa at det var magen som presset på de store årene som går til hjerte.tror hun mente det ikke er farlig.... men er jo ekkelt, kjenner det først i hode, blir ør i hode,fylt med vatt liksom.. så tung i brysteog tung pusten også er kynneren der med steinhard mage...
Ja, kan tenke meg det er ekkelt selv om det kanskje ikke er farlig! Bare ta vare på deg selv og babyen :) Lykke til :)

Sniker fra marsforumet. Uff. Akkurat slik har jeg også det. Kjenner det først i brystet og hodet før magen blir 100% hard. Har ikke spurt jordmor om det. Men blir som regel ør i hodet og rød i ansiktet som om jeg holder pusten når de kommer.

Sniker frå februar: Har sånn ofte sjølv, spesielt når eg sitter/ligger i sofaen. Noko som pressar på, blir uvel i kroppen og hovudet. Kvalme og svimmel med ein følelse av å ikkje få pusta ordentleg. Og bang: der er magen steinhard og denna følelsen kan vara ganske lenge :(

Back
Topp