Presentasjonstråd

Solstråla94

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Juliknøttene 2022
Augustmagi 2025
Vil du fortelle litt om deg selv og partneren din (hvis det er en med i bildet), prøvetiden, antall barn fra før, og eventuelt andre ting om deg selv? Hadde vært koselig å bli bedre kjent med dere!

Jeg så denne i gruppen for juni 2022 så jeg tenkte den kunne vært fin her også :D

Jeg er 27 år og mannen er 29 år. Vi har vært sammen en god stund, og bestemte oss for å prøve på førstemann i september 2016. Jeg kunne lite om prøving da, og lite viste jeg at det skulle ta over 3 år før jeg endelig ble gravid. Reisen til jeg ble gravid med første var lang og tung med utredning og prøving måned etter måned. Førstemann fikk vi i august 2020, en herlig permisjonstid som gikk alt for fort.

I mars 2021 bestemte vi oss for å starte prøving til tross for at jeg ble anbefalt å vente 1 år med å bli gravid etter katastrofesnitt. Valgte å ta den sjansen fordi jeg hadde ikke vondt i snittet mer, men man bør vel høre på legen.. Så endelig i PP8 ble jeg gravid, og er bare 4+1 nå. Kvalmen er allerede kommen for fullt, så jeg er ganske dårlig :yuck: akkurat som sist gang, håper bare det ikke blir like ille som forrige svangerskap. Men håper jo at kvalme så tidlig er et godt tegn:pompus::rolleyes:

Vi ønsker to tette barn så dette blir veldig bra. Håper lille spiren holder helt til mål :shy:

Last edited:
Hei! Jeg er 32år fra Østlandet.
Gubben er 33 å fra nord:)
Vi har to barn fra før, 3,5 å 1år. Vi har prøvd sånn løst siden april hvor jeg hadde en kjemisk som ikke var planlagt, å vi begge faktisk ble litt skuffa når det ikke ble noe av:rolleyes:

Er nå 5+2 (tror jeg) Har blitt henvist til tidlig ultralyd for å bekrefte om det er sånn ca riktig:p

Er spent på om det holder. Klarer lissom ikke helt å slå meg til ro. Tar fortsatt en test i ny og né bare for å sjekke om det fortsatt skjer noe inni der:hilarious: De siste dagene har jeg overhodet ikke følt meg gravid, bortsett fra litt småmurring:bag:

Jeg er 33 år, det samme er samboer. Vi bor i Drammensområdet. Har en gutt født i januar 2020. Sluttet på p-piller i sommer, men tok vaksina i samme periode. Så syklusen var litt ute og kjørte et par mnd. Hadde en kjemisk forrige pp, men denne runden ser ut til å ha klaffet. Rakk heldigvis begge vaksinedosene før graviditet.

Er 5+3 i dag.

Hadde en ganske kjip permisjonstid sist, da Norge gikk i Lockdown når baby var 6 uker. Kommunen organiserte heller ikke noen barsel/trillegrupper, så da ble det skikkelig kjedelig. Krysser fingrene for en mer innholdsrik neste permisjon.

Føler meg gravid innimellom, men på andre tidspunkter glemmer jeg det. Men kjenner at kvalmen ligger og ulmer. Sist varte den fra uke 6-15...

Jeg og samboer er begge 32. Vi har ingen barn fra før, og har prøvd aktivt i 2 mnd før den plutselig satt denne mnd. Føler meg veldig heldig siden det klaffet så fort. Har virkelig medfølelse med de som prøver lenge:Heartred. Jeg ble (er) jo sprø bare av de 3 rundene med testing og venting..

Vi har to store hunder - litt spent på hvordan det skal gå på trilletur med disse:hilarious:
Jeg er kontorrotte og samboer er tømrer.

Gleder meg til å følge dere fremover :greet025

Hei! Jeg er 29, mannen er 31, og vi er begge fra Oslo. Vi har en liten tulle på 1,5 år som jo kom i verste nedstengningen, men fødsel og barsel gikk bra trass i at mannen måtte dra tre timer etter fødsel og gikk og surret og laget syke mengder mat til jeg og lillemor kom hjem:hilarious: Vi startet å prøve i september, så der har gått rimelig raskt. Vi er begge programmerere og korspsfolk, og liker å spille brettspill og lage mat på fritiden.

Dette blir spennende!:happy:

Jeg er 25 og samboer 27. Bor Trøndelag. Har ei jente på fem år og en stor hund. Jeg ble ferdig med bachelorgraden for et år siden, vi begge har fast jobb, samt kjøpt oss enebolig og ny bil. Da var det på tide med barn nr. 2! :love017

Vi rakk egentlig ikke å starte med prøvingen før jeg plutselig ble gravid. Oktober var litt «jaja, jeg har eggløsning ca. den helgen’. Vi la inn aksjer to ganger med fem dagers mellomrom, og vips; gravid! Er så utrolig takknemlig! :sorry::angelic::arghh:

Gleder oss masse til enda en juli-baby :)

Hei! :Heartred
Jeg er 28 år og mannen er 31 år. Sammen har vi et barn fra før av som er 2 år:). Vi brukte ca. seks måneder før jeg ble gravid med henne, og hadde to spontanaborter før det. Jeg var veldig dårlig under den graviditeten - kvalme og oppkast helt til uke 25, bekkenløsning og blodtrykksfall. Men alt var selvfølgelig verdt det til slutt, var hjemme med henne 1 år og koste meg virkelig med det!
Vi begynte med søskenforsøk i Mai i år, og det satt på første forsøk! Dessverre var gleden kortvarig og det endte i en MA I uke 9. Tiden etter var sår og tung, og jeg brukte en stund på å prosessere hele hendelsen.
Nå er vi gravide igjen, 4+3 idag!:joyful: Jobber iherdig med å kose meg med at jeg er gravid fra dag til dag, for man kan ikke styre fremtiden:Heartred

Hei! Jeg er 37 og samboer er 40. Jeg er fra sør-øst og han fra øst.
Vi har ei jente og 2 katter sammen fra før, og traff nå på andre forsøk med nr.2. Håper det holder :happy: forrige gang var jeg grisedårlig fra uke 6. Er nå 5+1, så er veldig spent på om det vil gjenta seg! Men til nå virker der veldig bra :happy: har ikke så mange symptomer og jeg plages ikke. Takk og lov.
:)

Last edited:
Hei. Jeg er 38 og mannen er 40, fra Vestlandet. Vi har tre barn fra før på 11, 10 og 7 år, to hunder og en katt. Vi var egentlig fornøyd, men for et år siden begynte ønsket om en attpåklatt å komme. Siden vi begynner å nærme oss slutten av vår «reproduktive fase» :p så snudde vi oss rundt og jeg dro til legen og tok ut spiralen i november 20. Det gikk nesten ett år, hadde et par kjemiske på veien før denne satt. Så nå krysser vi alt for at dette går veien! :smiley-angelic001 Det passer veldig bra med tiden det klaffet på :happy: Rakk å få tatt begge vaksinedosene også.

Hei, jeg er 28 og mannen 27 og vi bor i Troms. Jeg har en sønn fra før som blir 5 år i desember.
Blei gravid på første eggløsning etter at jeg tok ut spiralen.
Forrige graviditet synes jeg var helt forferdelig, kasta opp uke 6-13, og var plaga med et vondt navlebrokk fra uke 20. Så lå egentlig flat 27 uker av det svangerskapet..
Denne gangen har det vært tungt psykisk, selv om babyen er veldig ønsket

Hei! Jeg og samboer er begge 26 år, fra Østlandet. Vi har en sønn sammen som blir 5 år i desember. Vi har hatt 4 spontanaborter etter førstemann, så håper det går denne gangen. :happy:

:HeartpinkHei! Samboer og jeg er 25 år og holder til på nordmøre :happy: vi er bare foreldre til 3 firbente foreløpig.
Vi begynte løst i april, men det gikk fort over til at jeg ble nysgjerrig på å vite når vi egentlig skulle legge inn aksjer. Gikk ikke så fort som andre hadde sagt/opplevd. Ble gravid i september men opplevde SA samme mnd:angel5 Grusomt, og ønsker ingen det:sorry:
Legen foreslo at jeg skulle vente til en ordentlig mens etter SA men jeg tok EL test tilfeldigvis og vi la igjen inn noen ekstra aksjer. Jeg følte meg også veldig klar på å komme meg videre!
Nå sitter en liten spire på 5+4 og det føles veldig bra denne gangen:Heartpink
Håper det sitter for oss og for alle dere andre!

36 år og venter nå nr 3:Heartred usikker på pp, men la oss si nr 3, selv om jeg har vært uten prevensjon siden mai. Har av ulike grunner hoppet over flere prøveperioder så det er gøy at det klaffa når vi først hadde bestemt oss for at NÅ skal vi gå helhjertet inn for det! Bor i Trøndelag.

29 år og venter nr 3 :love017 Vestlandet. vi sluttet med prevensjon i februar, men gikk ikke helhjerta inn før i sommer.

Hei!

Her er jeg 33 og samboer 35. Jeg har en sønn på 6 fra før, mens for han er dette første❤️

Forrige sønn er også julibarn, og utfra beregningene kan de fort får samme bursdag. Vi traff på første forsøk, så er litt for godt til å være sant håper alt går bra❤️

Vet noen om en termingruppe på face for oss med termin i juli 22?

Hei!

Jeg og mannen er begge 31 år og bor i Oslo :) Vi har ei jente fra før som ble født februar 2020. Hun satt på 2. forsøk, og nå ble jeg gravid etter 1. forsøk, så jeg sitter og klyper meg litt i armen i dag - skjønner ikke at det går an å være så heldig! Nå krysser jeg bare fingrene for at denne sitter, det er jo veldig tidlig enda.

Jeg jobber som lærer i småskolen, og sist gang fikk jeg vondt i bekkenet og ryggen allerede i uke 15. Jeg har også slitt en del med smerter etter at jeg begynte å jobbe igjen, og går fortsatt til fysioterapeut, så veldig spent på hvordan det blir denne gangen. Skal i hvert fall være litt flinkere til å lytte til kroppen enn det jeg var sist!

Hei dere,

Jeg er 39 og mannen er 42, og rekker nok å fylle begge to før dette barnet kommer..
Vi bor i Oslo og har to sønner, på 4 og 2 år. De var 23 mndr fra hverandre i alder, blir spennende nå når neste kommer nesten tre år etter sistemann. Føles som en evighet :think005

Vi møttes ganske voksne, for 8 år siden, var kun venner første året før ting begynte å skje, og så gikk det slag i slag. Har nå vært gift i 5 år allerede :)

Har hatt HG i to svangerskap, håper det er som de sier, at tredje barnet er en luring...

Hei! :hello

Jeg er 33 år og samboeren/forloveden er 34 år og vi bor i Vestfold. Jeg er opprinnelig fra Telemark (og nå er de jo slått sammen uansett). Vi fant ut at vi ville begynne prøvingen på førstemann høsten 2017 og lillemor satt på tredje forsøk. Hun ble født i oktober 2018.
Lenge var vi veldig usikre på om vi ville ha flere barn, men bestemte oss vel endelig sensommer/høst 2020 at vi ville det. Grunnet moderat depresjon hos meg den tiden, så tenkte vi at det var best å vente til psyken var bedre igjen. Nå i høst startet jeg på masterutdanning, så ikke det beste tidspunktet nå heller, men det klarer vi!
Helt utrolig satt spiren på første forsøk denne gangen :Heartred

Forrige gang sleit jeg veldig med bekkensmerter tidlig og angrer på at jeg ikke tok mer hensyn til kroppen i forhold til at jeg er sykepleier. F.eks med delvis sykmelding. Jobbet vel 100% frem til 3 uker før jeg skulle ut i fødselspermisjon, men da var det bråstopp for både kropp og psyke :dead: Og jeg sleit med bekkenet i drøye 2 år etter fødsel også… Denne gangen har jeg stilling som koordinerende sykepleier og dermed mye kontorarbeid og at jeg styrer dagene mine mer selv, så håper det blir bedre. Samt at jeg kommer til å ta mer hensyn til kroppens signaler!

Er utrolig spent og har samtidig ikke helt fattet at jeg er gravid enda :hilarious:

Back
Topp