Presentasjonstråd

Vivaliva

Elsker forumet
Assistert-jentene
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Nå er jeg jo litt en sniker, for jeg har jo ikke født ennå en gang:p

Men nå som vi fikk underforumet må vi jo bare sette i gang:) da tenkte jeg at en presentasjonstråd er et bra sted å starte.

Min historie:

Prøver i totalt 3 år før spiren satt (første barn). Rakk å gå igjennom 2 ferskforsøk i 2018, ett i januar uten noe igjen å sette inn på dag 5 og ett mai der jeg fikk innsett på dag 2 og har termin i februar 2019....så dette får jeg jo oppdatere i 2019;) har ett 2 dagers på frys også som skal brukes en gang i fremtiden.

Blir 33 år om ikke så lenge:)
 
Hei :greet025

Ex IVF’er her som etter 5 års prøving fikk til gulljenta på hjemmemåten ❤️
Det ble 1 ferskforsøk, 4 innsett, 1 SA, 3 kjemiske, masse andre hormoner osv før det gikk.
Vi var i gang med andre ferskforsøk da vi plutselig måtte avbryte pga graviditet :woot:
Jenta vår kom i januar i år ❤️

Jeg er 33 år.
 
Hei :)

25 år, to barn :love017 Eldste på 7 år er hjemmelaget, og så fikk vi en eskimoprinsesse som ble født i januar i år etter 1 ICSI, 1 FER, andre innsett..etter 5 år med hjemmeprøving.
Gift med pappan deres, og holder nå på med fryseforsøk for å se om vi kan være så heldig å få nr. 3 :)
Er på #2 FER nå, tre embryo igjen på frys.

Edit:
Det aller siste embryoet, ble til eneggede tvillinger (!!) som nå er 4 mnd :)
 
Last edited:
Heisann!

Vi prøvde i nesten tre år og hadde 3 ICSI forsøk der alle endte negativt (sept 16, januar 17 og mai 17). To av forsøkene var innsett på dag 2 og på det tredje forsøket ble det prøvd å dyrke til blastocyst, men det falt dessverre ifra. Høsten 2017 hadde jeg egentlig gitt helt opp og bestemt meg for at vi måtte ta eggdonasjon, men vi ble enige om at vi skulle bruke opp det siste forsøket vårt først. Når vi skulle igang med med forsøket fant vi helt overraskende ut at jeg var blitt gravid på egenhånd Lille spira holdt seg inne helt til termin og nå sitter jeg her med verdens nydeligste lille babygutt som kom i mai2018❤️
 
Hei

Har savnet dette forumet her.
Jeg har 3 barn. På 4 graviditeter
Det tok 4 år før første positive test, som kom i det vi ventet på mens for oppstart av IVF.
Hadde det klaffet innen det første året av prøving, så hadde vi hatt en 7åring nå.
Vår eldste skulle vært 3 nå, og så har jeg en 2 åring og en på 6mnd som lever.
Det løsnet litt etter første graviditet kan man si. Siden SAen i 2014, så har jeg enten vært gravid eller ammet med unntak av maks 3-4mnd mellom.
 
Hei[emoji4]

Har en jente på 8 mnd som det tok over 4 år og 5 ferskforsøk og til slutt et fryseforsøk å lage[emoji173]️

Hadde først 3 uttak i det offentlige - ett negativt innsett (2-dagers) og så to avbrutte uten innsett. Mye tull og dårlig oppfølging (og MYE venting), så valgte å gå over til det private. Første ferskforsøk (2-dagers) ga kjemisk graviditet. Andre ferskforsøk fikk vi hele TRE blastocyster, hvor en ble satt inn og ble kjemisk graviditet, mens de to andre ble fryst ned. Den ene eskimo-blastoen ble til datteren vår[emoji173]️ Var uforklarlig barnløs, men ICSI måtte til selv om ting så ok ut. Lurer fortsatt litt på hva som var (og sikkert fortsatt er) problemet[emoji6]
Håper det er en søsken-eskimo som ligger i fryseren og venter på oss! Vil veldig gjerne ha søsken så snart som mulig[emoji4] Er 34 år og hadde jo egentlig håpet å ha fått 2-3 barn allerede[emoji6]
 
Last edited:
Hei! Er 37 år, både jeg og mann. Vi har ei jente på 1,8 mnd og er nå gravide i uke 13 med nr to. Førstemann er resultat etter tre ferskforsøk på Riksen. Etter en SA og to kjemiske. Fem innsett med to fryseforsøk. Blank test bare en gang. Hele reisen fra første spede prøving tok over 4 år.
Nå måtte vi gå privat pga manglende søskenforsøk i det offentlige pga kapasitetsproblemer. Orket ikke reise til Trondheim for hjelp. Denne gangen satt spiren på første forsøk og vi har en blasto på frys. Vi har måttet ha icsi alle ganger. Sædkvaliteten har vært årsak til den ufrivillige barnløsheten for vår del.

Veldig glad for dette forumet, tror det blir veldig bra!
 
Heisann, 35 år og gift med verdens beste:Heartred Ble endelig mamma i januar i år etter 4 år med opp og nedturer i prøveverdenen, det tok tilslutt 3 IVF forsøk for å få prinsessa vår, og på veien har vi hatt 1 SA og 6 kjemiske graviditeter. På det siste forsøket fikk vi prøve lang protokoll og det ble frøkna på snart 8 mnd og så har vi en blasto på frys:Heartpink:Heartred

Vi har etterhvert tenkt å sette inn blastoen, jeg håper jo alt at det kan bli til en lillesøster eller lillebror, for jeg er usikker på om jeg orker nye runder med hormoner og alt det fører med seg:Heartpink

Vi har diagnosen ufrivillig barnløshet og habituell abort, har alltid hatt full befruktning, men få har overlved til frys. Har aldri hatt et negativt forsøk, men bare kjemiske graviditeter foruten den siste runden hvor det holdt helt i mål:Heartbigred
 
Hei!
Jeg er 29 år. Har ei jente på 3,5 som ble til på 1.ICSI. Jeg har en gutt på 7 år fra tidligere forhold[emoji4] (han er ikke prøverørsbarn). Nå prøver vi på søsken da, det var ikke gjort på 123 som med datteren.
Mistet mange ganger alt fra uke 4-17 på 2,5 år. Nå prøver vi på en til og det blir sistemann.
Diagnosen her er nedsatt sædkvalitet.
 
Heihei!
33 år, og har ei tuppe som kom til på den vanlige måten for 5 år siden!

Har vært prøvere i 2,5 år før det klaffet naturlig, er nå i uke 17!
Før det var jeg gjennom to ferskforsøk i Porsgrunn og jeg var igang med forsøk hos Hausken da jeg ble gravid[emoji5]
Ble naturlig gravid i desember også, men det endte i en SA i uke 8!

Har lav AMH og forhøyet FSH, legene gav oss 5% sjans til å lykkes med IVF - og vi fikk kun ett forsøk i det offentlige! Men.... vi klarte det selv vi[emoji6]
 
24 år gammel fra Østlandet!

Vi fikk vår etterlengtete datter 7/5-2018 etter 4 ICSI forsøk. Prøvde først letrozol og sprøyter. Ble gravid på forsøk nummer 2, men mistet uke 5. Totalt fått ut 43 egg, men kun 4 har vært brukbare. Prøvde 2,5 år før vi endelig klarte det og Leah kom til verden 3 år etter vi startet. Har en blasto på frys. Utenom litt varierende svømmere har problemet vært PCOS, ingen eggløsning og skyhøy AMH på 130.

Hele prosessen med lang prøving og et tungt svangerskap toppet seg da vi i tillegg ble foreldre til en svært prematur jente født uke 27+3. Hun er heldigvis et stabeist som viste alle rundt seg at hun var klar for verden, om litt tidlig. Idag er hun 4 måneder og like stor som jevngamle født til termin. Vi er heldige ❤️

Men om det blir søsken er en annen sak.
 
Hei :)
34 år fra Østlandet.
Jeg visste ikke hva det ville si å være prøver før søskenforsøkene startet, til tross for at jenta vår er ivf barn. Hun satt på første forsøk, og vi hadde 16 på frys. Skulle gå greit dette! ;)
Nå, to år etter første av 8 søskenforsøk, 1 SA, 2 MA og noen jævlige runder på sykehus, har jeg i dag nok en gang satt inn en potensiell søster eller bror.
2 år er nok «ingenting» i forhold til mange andre her, men det er de tøffeste to årene i mitt liv. «Godt» å lese om andre i samme situasjon (misforstå meg rett :)) :Heartred
 
Hei
Er straks 35 år fra Vestlandet.
Har vert gjennom 6 ferskforsøk, der ene ble avbrutt, hatt 10 innsett og 3 SA i uke 6-7. Eskimoen vår kom etter 10. innsett, 6 år etter vi kuttet prevensjon og litt over 3 år i ivf karusellen.

Har startet på provera for å starte søskenforsøk, har to blastocyst fra samme uttak som lillegutt som vi håper gir uttelling
 
Hei,
Fant endelig frem til denne tråden jeg også, etter å ha vært med i masetråden under forsøket vårt.

Jeg er 35, mannen 36. Vi begynte prøving på egenhånd for litt over 2 år siden. Begynte med temping med en gang, og det er jeg glad for, for da ingenting skjedde etter 9 mnd, ble jeg henvist videre til gynekolog. Gikk til han i et halvt års tid, og fikk diverse behandlinger - Letrozol, spyling av eggledere og oppfølging underveis.

Jeg har amh over grensa for det som er normalt, og han sa ikke noe om det, men da jeg kom på riksen sa de det var PCO. Har el av meg selv, så jeg kunne kanskje blitt gravid uten hjelp, men mannens svømmere ble målt til ICSI-kvalitet, og da blir sjansene ganske små selv om man får to modne egg med Letrozol.

I april var vi på forsamtale, og i juni var vi i gang med første forsøk. Kort protokoll med Gonal-F og Orgalutran. 9 egg ut og 4 befruktet med ICSI, men bare ett som var bra nok, og det ble satt inn rett før Riksen stengte før sommeren.

Heldigvis var det Gullegget, og nå er jeg gravid i uke 11. Termin 30. mars 2019, og to ultralyder tilsier at alt er bra.

Føler vi har vært heldige som har sluppet unna mye av det mange her har vært igjennom - ingen MA/SA, og klaff på første forsøk når vi først kom til IVF.

Men det tok to år med prøving, og vi er ikke akkurat unge lenger, og jeg vil gjerne ha mer enn én. Er selv en av tre søsken, og har store familier på begge sider, og ser hvor viktig familie og søsken er for meg. Så drømmen om nr 2 og kanskje nr 3 er der, og bekymringen for et evt søskenforsøk er der allerede - selv om vi nå selvfølgelig skal glede oss over den lille vi venter på. [emoji173]️
 
Hei, jeg er 30 år og kommer fra et sted utenfor Oslo. Mannen er et par år eldre. Vi startet å prøve i 2013, men ingenting skjedde. Hadde da ikke gått på p piller siden 2010, men vært forsiktig. Så burde vel ha fattet litt mistanke. Etter halvannet år startet vi med IVF. Vi fikk diagnosen uforklarlig barnløse. Vært gjennom totalt tre ferskforsøk og et fryseforsøk , først en kjemisk graviditet, så en MA i uke 11,så et avbrutt forsøk og så gravid som endte i en liten tass ❤️

Elsker å være mamma og håper så inderlig at vi får en eller to til ❤️ frykten min er at veien blir lang til nr to, håpet er å klare det selv :)
 
Jeg er nylig blitt 31 år og mannen ett år eldre, bosatt på Østlandet.
Vi fikk i november 2017 vår etterlengtede lille baby, en perfekt liten jente, som kom til på vårt 3. ICSI forsøk.
Jeg sluttet på prevensjon høsten 2014, fant ut høsten 2015 etter blodprøver og piller for å stabilisere sykluser, at jeg ikke hadde el av meg selv og ble satt på pergotime som ga meg el hver måned våren 2016. Dessverre skjedde det ingenting og vi ble utredet videre. Det skulle vise seg at i tillegg til mine utfordringer, så var det også nedsatt sædkvalitet, så vi ble henvist videre til IVF. I påvente av det offentlige, tok vi et forsøk privat i august 2016, som endte med kjemisk.
Når vi så kom inn i det offentlige ble jeg overstimulert, men fikk sette inn et egg i november 2016. Dette endte negativt og vi hadde pause fram til februar 2017, hvor vår etterlengtede spire endelig satt❤️

Totalt har jeg hatt ut 40 egg, hvor 3 har blitt satt inn og 2 har blitt lagt på frys, så kvaliteten er vel ikke den beste. Men vi håper at de to på frys skal bli en lillebrøster ila neste år :)
 
Fra Østlandet :happy: prøvde noen år før vi begynte med utredning, fant ut at det var nedsatt sædkvalitet/antall på mannen, alt er bra med meg :) Fikk en nydelig gutt etter 1 icsi forsøk, men andre innsett :happy:

Skal igang med søskenforsøk nå snart :) (håper hvertfall det går fort til vi kan sette igang med forsøk).
 
32 år fra Østlandet :) Giftet meg med verdens beste mann i mai 2015 og startet prøvingen samtidig. Da ingenting hadde skjedd høsten 2016, startet vi utredning og ble henvist til IVF med diagnose uforklarlig barnløshet. Vi hadde et ferskforsøk i mai 2017 og et til i august 2017, men begge endte negativt.

3. november 2017 fikk jeg min første positive test noensinne. Vi hadde klart det på egenhånd [emoji177] Datteren vår ble født 21. juli i år :)

Vi har bestemt at vi aldri skal gjennomgå IVF igjen og siden vi ikke har noen egg på frys, så er eventuelle søsken avhengig av at vi får det til på egenhånd en gang til. Jeg tar det ikke for gitt at det går, så jeg er veldig bevisst på å nyte tiden med den nydelige skatten vi faktisk har fått [emoji173]️
 
Så herlig med eget forum for oss slitere
Jeg er 35, fra Sør-vestlandet. Samboer er like gammel som meg.
Vi fikk vår ivf jente 5 mars i år.

Vi har diagnosen uforklarlig barnløse. Vært uten prevensjon/ prøvere siden 2013.
Hadde første forsøk hos Hausken januar 2017. 7 egg ut, kun 1 som overlevde til innsett
Gravid, men endte i MA uke 7/8.
Nytt forsøk ved Helse Fonna i juni 2017, 4 egg ut. 1 satt inn, ingen overlevde til å fryses. Forsøket vellykket, ligger her nå med vesla på 6 måneder ❤
 
Melder meg inn her med dere[emoji5]

Jeg er 34 år, samboeren min er snart 40. Han har to gutter fra før.

Vi startet prøvingen i januar 2014 etter at jeg fjernet en kobberspiral som jeg hadde hatt noen år, og gikk på mange enkle og doble kurer med Pergotime, før gynekologen min henviste oss til IVF.

Første forsøk hadde vi i september i fjor. Hadde kort protokoll og fikk ut 13 egg. Da jeg skulle møte på innsett fikk jeg vite at alle eggene hadde stoppet opp å utvikle seg, så det ble ikke innsett. Noen dager senere kom likevel brev i posten hvor det sto at 2 egg var frosset ned. Skjønte ingenting og måtte ringe dem for å høre om dette virkelig stemte. Da viste det seg at to stykker likevel hadde utviklet seg til blastocyster, men siden det var midt i en helg og jeg må reise med fly dit, så ble de frosset ned.
Fryseforsøk endte dessverre negativt. Ene ble satt inn og det andre tålte ikke opptiningen.

Andre forsøk hadde jeg lang protokoll. Da fikk jeg ut 16 egg og fikk satt inn ett 4-delt 2-dagers egg. Resten av eggene stoppet også utvikling på dag 3. Forsøket endte negativt.

Tredje forsøk ble avbrutt etter uttak da de ikke fant egg i noen av folliklene. Usikkert hva årsaken var, feil medisiner eller spontan eggløsning i forkant.

Fjerne uttaket hadde jeg nå på fredag som var. 7 egg ut og 2 befruktet dagen etterpå, men ingen utviklet seg videre, så
forsøket ble avbrutt i dag.

Diagnosen vår er uforklarlig barnløse, og ikke en eneste gang sett positiv test. Alle mine blodprøver er normale, samt sæden til samboeren min.
Begynner å lure på om det er eggkvaliteten min som er dårlig.

Gir meg håp å lese om alle som lykkes etter flere mislykkede forsøk, så ønsker ikke gi opp.

Tar gjerne imot råd og tips her inne til hva jeg kan gjøre i ventetida.
Nytt forsøk blir mest sannsynlig i november igjen, og da skal de prøve ICSI.
 
Back
Topp