Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har allerede lagd en god batch med ostehorn. Har egentlig planer om å lage lasagne og kjøttsaus som kan brukes til både pastarett og pizza. Håper jeg får til å lage litt nå ila de neste par ukene.Litt sent ute denne gangen, men jeg tenkte jeg skulle preppe litt mat til barsel.
Hva prepper dere? Jeg tenkte å lage lasagne, matmuffins og lapper, pølse og pastaform og kanskje pasta carbonara. Men jeg tar gjerne imot forslag, for jeg er fullstendig fantasiløs!
Nå er det bare 9 dager igjen, håper jeg rekker noe enkelt å preppe
Ett problem er å komme seg til butikken å handle ingrediensene også
Noen som har noen superenkle konkrete konkrete mattips? Med ting man kanskje har hjemme? Tror jeg har nok til å lage horn da.
vanskelig å legge opp til noe som helst når formen varierer sånn.Hva med å bestille hjemlevering av varer?<3Har sååå lyst å matpreppe, men har ikke orket pga tung kroppNå er det bare 9 dager igjen, håper jeg rekker noe enkelt å preppe
Noen som har noen superenkle konkrete konkrete mattips? Med ting man kanskje har hjemme? Tror jeg har nok til å lage horn da.
DET vet de alle at de må ta med selv her til huset hvis de vil på barsel og kaffebesøkMitt tips er alt av boller/kaker til folk kommer på besøk for å hilse på baby.. selv om man er k barselboblen, så kjente jeg veldig på å ha noe å by på ved siden av kaffe da jeg fikk besøk etter de to forrige fødslene mine

Horn er uten tvil enklest og er lettest å kjapt bare varme opp, eller ta opp av frysen kvelden før. Duger som frokost, lunsj og kvelds/nattmat. Kanskje av og til middag også.Har sååå lyst å matpreppe, men har ikke orket pga tung kroppNå er det bare 9 dager igjen, håper jeg rekker noe enkelt å preppe
HeldigVi skal lage pizzahorn/snurrer og masse vårruller. Lett å ta opp når vi får besøkHeldigvis er mannen veldig glad i å lage disse tingene, så han skal stå for mat preppingen då formen ikkje har vært så god dei siste vekene
![]()

Jeg fikk laget noen horn i kveld faktisk! Og havremuffins med sukrin. Så er veldig fornøyd med meg selv, ble veldig sliten da… skulle gjerne ha fått til noen lunsjer/middager til barselstiden, men tror bare mannen må trappe opp og satse på at han disker for oss tiden etter fødselHorn er uten tvil enklest og er lettest å kjapt bare varme opp, eller ta opp av frysen kvelden før. Duger som frokost, lunsj og kvelds/nattmat. Kanskje av og til middag også.

Ikkesant! Dessuten er det DE som vil komme på besøk, jeg vil jo helst bare være for oss selv i startenAll maten jeg lager til barsel er utelukkende til de jeg bor med og meg selv. Aldri om jeg hadde laget mat til besøkende i den viktigste og vanskeligste perioden med baby. Det er jo for å ha det lettere i matveien for oss selv. Har aldri forstått hvorfor jeg som har en nyfødt skal stå for mat og drive med oppvarting til besøkende? Jeg blør som en gris innvendig, har søvnmangel og er i barsel. De som har kommet på besøk her (etter hvert) vet de kan lage seg kaffe eller hente seg vann på egenhånd.

Enig med dere begge! Jeg har sagt at vi heller kommer på besøk når vi orker - hjemme skal jeg være i fredIkkesant! Dessuten er det DE som vil komme på besøk, jeg vil jo helst bare være for oss selv i starten![]()
Folk får ta det som de vil altså, men etter så mye søvnmangel og utmattelse forrige barsel så legger jeg lista ganske greit denna gangen xDJo og fiskesuppe. Veldig enkelt å lage med ferdig suppebase og bare adde fisk og litt ekstra grønnsaker.Jeg har preppet litt nå og da. Begynte faktisk i høst allerede så smått med prepping. Har laget en del Irish beef stew i Crock pot'en, har en del porsjoner igjen med kalkunfilet, Fløtegratinerte poteter og fløtesaus etter nyttårsmiddagen. Så har jeg laget sukkerfrie matmuffins med blåbær, en hel haug pasta Carbonara og en hel haug pasta med kjøttsaus og pølsebiter. Etter påske, kommer også mamma og skal hjelpe meg å bake horn med ost og skinke. Har også stacket opp med både frossenpizza, og rester av hjemmelaget pizza som vi har fryst ned. Søstera til mannen bakte langpanne eplekake til babyshoweren som det ble masse igjen av. Det fikk jeg til å fryse ned, så jeg har til barselbesøk. Ellers forbereder jeg ingenting selv til barselbesøk. Jeg har den eplekaka og rester av jule-ostekake i fryseren. Når det er tømt, får folk ta med selv.
Flink! Alt tar ekstra på nå mot slutten. Nå skal du bare hvile!Jeg fikk laget noen horn i kveld faktisk! Og havremuffins med sukrin. Så er veldig fornøyd med meg selv, ble veldig sliten da… skulle gjerne ha fått til noen lunsjer/middager til barselstiden, men tror bare mannen må trappe opp og satse på at han disker for oss tiden etter fødsel![]()

Kjempelurt! Er så viktig å verne om den første tiden hjemmeEnig med dere begge! Jeg har sagt at vi heller kommer på besøk når vi orker - hjemme skal jeg være i fredFolk får ta det som de vil altså, men etter så mye søvnmangel og utmattelse forrige barsel så legger jeg lista ganske greit denna gangen xD

Ja!! Samme her! Er jo nesten vi som skal forvente at de har med mat til oss når de først er på besøkIkkesant! Dessuten er det DE som vil komme på besøk, jeg vil jo helst bare være for oss selv i starten![]()