Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvordan er det og få eller ha et prematurt barn?? Lurer veldig på dette siden det kan hende jeg får det pga svangerskapsforgiftningen. Jeg har jo selvfølgelig ikke lyst på selvom jeg vil ha ho ut nå.. Hehe... Så jeg lurer veldig på hvordan det er..
Ei venninede av meg har fått 2 premature på 1 år nå. I fjor kom gutten 6 uker for tidlig og jenta kom 10 uke for tidlig i år.
Det blir mye tid på sykehuset, for ungen må være der til de puster, spiser og holder varemen selv. Helst holder de ungen til egentlig termin, men du kan sikkert få ta med ungen hjem tidliger vist de spiser og puster selv uten problemer tidligere.
Får selvf besøke ungen masse.
Syns det er litt ekklet for de ser så mså og skjøre ut, men premature unger er mye sterkere en vi tror og jente bebiser er mer moden en gutter, så jeg tror ikke det blir så skummelt om hun kommer til verden nå. overlever gjør hun nesten helt sikkert.
jeg har fått lunge modningssprøyter.... men veit jo ikke om henne puster helt av seg selv etter at ho har fått de når ho kommer ut! de var glad for at jeg skulle ha jente... for da var det ikke like "farlig"... håper jo ho er der lengere da... men... var så nysgjerrig på hvordan det er... men sant det, det ser litt ekkelt ut... nesten så du ikke tørr ta i ungen..
Jenta til vennina mi fikk komme hjem forige helg. hun ble født 12 august. da var hun i uke 30. jenta var 42 cm lang og veide ca1400 gr tror jeg det var.
Hun var stor da.
Hun rakk ikke og få lungemodning sprøyte, men hun pustet selv etter et par uker. sterk lita pie.[:)]
min veier 1400 gram nå ca... min blir jo kanskje tatt ut... derfor fikk jeg. ho skulle egentlig bli tatt forrige lørdag... men gjorde heldigvis ikke det...
jo lengre du får ha henne i magen jo bedre. Men vist hun blir tatt tidligere så går det helt sikkert fint. bare så dumt at en ikke får ta med seg pia hjem med en gang.
Det er jo selvf fint at de blir tatt vare på på sykehuset. Det er jo derfor det ikke er så farlig og få premature barn lenger.
Skummelt er det uanz da, jeg er redd for at ungen min skal komme for tidlig, selv om jeg vet det går bra, så er det ikke no gøy.[:o]