Premature

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Hei! Jeg har tre premature gutter og ei jente født i uke 37. Alle guttene ble født i uke 33 - jenta ble født bare 20mnd etter ene gutten ,så lurer på om det har noe å si for at jeg gikk lengre med henne enn guttene? Med første guttene er det 5 år imellom og når jeg fikk minstemann var det 7 år siden sist sv.skap. Eller om det er fordi hun er jente? Jeg er nå gravid igjen, blir 3,5 år mellom fødslene denne gangen og jeg er veldig spent på hvilken uke denne tenker å komme og om det vil spille hvilken rolle hvilket kjønn den har?
Jeg har hjerteformet livmor som er årsaken, det jeg lurer mest på om det er kort nok tid siden sist fødsel til at jeg kanskje går lengre denne gangen?:)

Mvh bondemamma85
 
Hei:)

Dette er et veldig vanskelig spørsmål å svare på, ut i fra det jeg har av kunnskap om feltet vil jeg tro om det er gutt eller jente spiller liten rolle.

Forstår veldig godt at du lurer på hvor lenge du går denne gangen. Håper du raskt er henvist til å bli fulgt av poliklinikk for å legge forholdene til rette så den holder seg så lenge som mulig inni magen.

Dessverre har jeg ikke nok kunnskap om akkurat dette til å gi deg sannsynlighet osv.

Gratulere masse og lykke lykke til med dette svangerskapet:)
 
Hei:)

Dette er et veldig vanskelig spørsmål å svare på, ut i fra det jeg har av kunnskap om feltet vil jeg tro om det er gutt eller jente spiller liten rolle.

Forstår veldig godt at du lurer på hvor lenge du går denne gangen. Håper du raskt er henvist til å bli fulgt av poliklinikk for å legge forholdene til rette så den holder seg så lenge som mulig inni magen.

Dessverre har jeg ikke nok kunnskap om akkurat dette til å gi deg sannsynlighet osv.

Gratulere masse og lykke lykke til med dette svangerskapet:)
Har første legetime 18/12, da er jeg 6+3 og vil nok bli henvist til poliklinikken da:) veldig godt å vite at man får tett oppfølging.

Virker ikke som at legene har noe konkret svar heller - har spurt de tre siste sv.skapene skjønner du!:) får bare høre på hva legene sier og ta det derifra og se hva som skjer:)

Takk for svar:)
 
Så bra du har time så raskt!

Ja dessverre er det ganske mange ting en ønsker svar på men som det er vanskelig å gi et konkret svar. Men nå vet du at du har født flere premature og da er det store muligheter for at det skjer igjen. Men det finnes tiltak hvis en vet hvorfor du fødte tidlig.

Masse lykke til, håper du får god hjelp så du kan føle deg trygg så langt det lar seg gjøre:)
 
Back
Topp