Premature rier?

Mine dine våre ❤️❤️❤️

Andre møte med forumet
Fler som har opplevd noe som kan minne om dette? Hadde en kveld for 2 uker siden, og igjen i går kveld. Jeg satt helt rolig i sofan og fikk tak som bygget seg opp med ca 5 min mellomrom over etpar timer . Ikke så vondt at jeg må puste meg gjennom, men vondt nok. I forrige svangerskap ble jeg lagt inn i uke 29 pga forkortet livmorhals. Fødte til termin. Nå er jeg redd disse ”riene” kanskje kan være årsaken til at den forkortes .

prøvde å snakke med samboer om min bekymring i går, men han var mer opptatt av å spille PS . Så nå føler jeg meg litt ensom i det..

snakket med føden, så de skulle se om de fikk tid til å sjekke meg i løpet av dagen.

fler som har opplevd, eller hatt ordentlige premature rier?

Jeg har også hatt noe som kan minne om rier, men ikke fullt så vonde,og de ga seg etter noen timer. De satt både i magen og i ryggen, og kom takvis. Men ga seg heldigvis,så sjekket ikke noe mer.. har født mine to første til termin, men går med tvillinger denne gangen.

Håper du får komme inn å få sjekket dette,da du har en historie med forkortet livmorhals også.

Så lenge du også har historikk med forkortet livmorhals så burde du be om god oppfølging.
Har slitt masse med prematurie rier og sterke kynnere selv om livmorhalsen har vært lang nok ved målingene så jeg går derfor på lutinus hormontabletter for å holde alt igjen og må ligge i ro..

Hvordan vet dere hva som er hva? Jeg har begynt å få noe som kan minne om kraftige mensensmerter. Kjennes ut som det pulserer med jevne mellomrom. Er det kynnere eller premature rier?
Er litt bekymret for jeg skal ut å fly i helgen :bag:

Jeg fikk det sist, i uke 30. Hadde hatt sterke kynnere lenge, men ikke tenkt så mye over det. Jeg hadde mensensmerter og nedpress også, og da jeg kom på sykehuset hadde jeg kort livmorhals og litt åpning. Det som skilte riene fra kynnere var at de var regelmessige hvert 5min, og jeg klarte ikke sove i det hele tatt. Fikk lungemodning og drypp, og var stort sett innlagt til uke 34, da babyen kom. Grunnen til innleggelse, var fordi det aldri gav seg, og jeg fikk større og større åpning. Denne gangen blir jeg fulgt godt opp og er klassifisert som høyrisiko for prematur.

Back
Topp