Premature rier og moden - noen fler?

SiljeEliseJ

Blir kjent med forumet
Hei! Min termin er 12.april, så jeg er i dag 34+3 uker.
Søndag ettermiddag ble jeg innlagt på sykehuset pga rier som kom og gikk jevnlig, de hadde holdt på i 6 timer da vi ankom sykehuset. Etter flere undersøkelser med UL og innvendig av leger og jordmødre, fant de ut at livmorhalsen som skal være mellom 40-50mm var 22mm. I tillegg hadde jeg over 3cm åpning søndag. Riene ble målt til over 100 på CTG og de fortsatte utover kvelden.

Natt til mandag avtok de og jeg klarte å sove frem til jeg våknet av nye rier, denne gangen satt de skikkelig i ryggen med påfølgende nedpress i bekkenet.
Så roet det seg på formiddagen mandag.
Jeg lå over til tirsdag på observasjon fordi babyjenta er litt stor og jeg har MYE fostervann. Nå har riene har gitt seg helt. Livmorhalsen er fremdeles 22mm så ingenting er forandret.
Jeg fikk beskjed om å forberede meg på prematur fødsel og at det kan skje i morgen eller om to uker, det finnes ingen fasit så klart.

Er det noen flere som har opplevd dette og likevel gått til termin? Jeg har ikke disse «falske» riene i dag men kynnere ved hver eneste bevegelse samt. nedpress.
Lillemor ligger nedover men hodet er ikke festet, trolig pga jeg er andregangsfødende og har veldig mye fostervann.

Jeg vil og legge til at overlegen i samråd med jordmor ikke ønsket å gi meg noe for å stoppe riene da jeg er 34 fullgåtte uker. Så de vil verken stoppe eller starte fødsel, og jeg må bare vente...

Back
Topp