Premature rier og hyppige kynnere

Mia Maria

Flørter med forumet
Hei.
Jeg er etter torsdagens innleggelse på sykehus grunnet premature rier livredd for at jeg skal føde for tidlig. Jeg fikk 2 piller for å stanse riene[&o]. Min ultralydstermin er den 23.01. I tillegg får jeg kynnere uansett hva jeg skal gjøre; bare jeg reiser meg fra stolen eller tenker på å gå på do strammer magen seg.

Har noen andre det som meg? Noen gode råd for min situasjon?

Huff det høres ikke så greit ut. Skjønner godt at du er bekymret, men du er heldigvis kommet så langt i svangerskapet at barnet vil klare seg fint dersom det blir født nå. Selv har jeg hatt ekstremt mange kynnere dette svangerskapet, spesielt når jeg gjør husarbeid eller anstrenger meg litt. Hvis du har noen rundt deg som kan avlaste deg fra husarbeid, handling etc. bør du benytte deg av dem og bare holde deg i ro så mye som mulig. Det er iallefall det jeg har lest og hørt at man skal gjøre hvis man skal hindre for tidlige rier. Hvis jeg var deg ville jeg holdt sengen de neste ukene og gjort så lite som mulig. Om bare 2 uker er du i uke 34, og da har jeg lest at man ikke gjør noe for å stanse riene hvis de begynner etter denne uken.
Selv har jeg termin 20. januar og ville heller ikke blitt overlykkelig om riene startet nå, men om 3-4 uker gjør det nok ikke så mye...
Håper det ordner seg for deg!

Back
Topp