lissa85
Flørter med forumet
Lørdag 9/9 var vi på Rudskogen, gatebil. Følte på formen at nå var det noe i gjerde. Hadde 1time med maserier og et veldig nedpress. (kjente igjen tegnene). Da jeg kom hjem roet jeg meg ned og bare slappet av, da ga takene seg, heldigvis! Masse kynnere resten av dagen som var harde, men de er jeg vant til, startet i uke 16.
Søndagen kom og jeg kjente meg sliten, men veldig urolig i kroppen. Pusset derfor vinduer, vasket gardiner, og stresset rundt med alt av husarbeid egentlig. Innimellom slagene kom det veldig harde, men ikke vonde kynnere. Jaja, tenkte jeg.. Det er jo over 6 uker til termin, 30.okt. Så det er sikkert normalt med sterkere kynnere 2.gang. Kvelden kom, kynnerne fortsatte, og det tok tak i mage og rygg! Slik holdt det på fra kl 23:00-03:00 uten stopp og jeg kunne glemme å legge meg i senga. Gikk på badet for å ordne meg og da kom det friskt slimete blod. Ringte direkte til føden og fikk komme inn på sjekk. 3cm åpning, 2cm livmorhals og premature-rier registrert på ctg'n. Fikk derfor riehemmende drypp og 2 lungemodnings sprøyter med 24timers mellomrom. Ble liggende på føden i 3 dager, fikk så komme hjem med streng beskjed om å være sengeliggende til uke 34, noe som er til søndag. Fikk beskjed om at hvis vesla kom nå så ville det gå bra :-)
En lettelse at alt ordnet seg til tross for at det var ganske hektisk en periode.
Er det noen med erfaringer rundt dette og evt hva det resulterte i? Fødsel før/etter termin, formen generelt etter stopp av rier? Er fødselen hardere eller tar lengre tid om det skal bli prematur fødsel? Hadde en lett styrtfødsel sist, så er nervøs for at det skål bli en lang og hard fødsel om hun kommer snart :-\
Kynnerne kommer fortsatt hyppig men de er ikke så harde og vonde som de har vært, kjenner også den stikkende følelsen i underlivet og puppene er mer sprengt nå en tidligere. Prøver å røre meg minst mulig da jeg er redd det skal sette i gang igjen.