PREMATUR

Min gutt er 2mnd prematur, ålte seg fra 4,5 mnd.. ukorigert alder, men har
aldri begynt å krabbe.. reiste seg når han var 8 mnd ukorigert alder.. jeg er i barnevernet pga
jeg hadde en jordmor som mente jeg var for umoden, å de har aldri sagt at jeg kan miste omsorgen fordi han ikke krabber[:-] noen krabber jo ikke..  må være mer bak der asså![;)]
jeg er nå frivillig under barnevernet, å de har ingen plan om å ta han i fra meg hvertfall!

Jeg synes det høres veldig søkt ut at de skal ta babyen pga de grunnene hun har oppgitt. Jeg vet BV gjør feil innemellom men de er faktisk trent til å tilrettelegge for henne slik at hun skal klare seg med babyen. Velger de å gå rettens vei så ligger det mer bak enn at h*n ikke krabber.

ORIGINAL: Eirin_3

Har nok en litt upopulær holdning til dette for jeg stoler på at barnevernet har lagt til rette for din venninne.
Husk det er ikke lett å inrømme at du ikke klarer det "alle" andre klarer.
De tar ikke bare barnet uten grundig vurdering.
Klart det er smertefullt for mor å miste sitt barn, men jeg stemmer for barnets beste.
Håper du er der for henne og støtter henne i sin kamp, går det ikke bra så still opp og la henne vite hun har en god venn i deg.
signerer

BV skal jo heller hjelpe ,samt gi støtte..åikke bare ta barna fra foreldrene sine..

Høres jo helt sykt ut [>:]

ORIGINAL: 3xS

ORIGINAL: Eirin_3

Har nok en litt upopulær holdning til dette for jeg stoler på at barnevernet har lagt til rette for din venninne.
Husk det er ikke lett å inrømme at du ikke klarer det "alle" andre klarer.
De tar ikke bare barnet uten grundig vurdering.
Klart det er smertefullt for mor å miste sitt barn, men jeg stemmer for barnets beste.
Håper du er der for henne og støtter henne i sin kamp, går det ikke bra så still opp og la henne vite hun har en god venn i deg.
signerer

Signerer her jeg også..  Men hvis dette er faktiske tilfelle (noe jeg synes høres veldig rart ut), så kan venninnen din ta kontakt med fylkesmannen.

Er det noen som har mistt omsorgen for barnet dersom barnet ikke kunne krabbe etter 7 mnd?

Dette kan jo ikke være tilfelle... Jeg har ikke noe prematurbarn, mitt barn kom på termindagen men han begynte først å krappe da han var 10 mnd og det var helt normalt sa helsesøstra[:)]
Så om det er vanlig at pramature ofte er litt senere i utviklingen, så har vedkommende god tid på seg...

Er jo heller ikke alle barn som begynner å krabbe, som som tilsynelatene virker sene til å krabbe plutselig reiser seg opp å går uten innom krabbing (selv om de fleste krabber), dette har jeg hørt i alle fall....

Altså om hun har mistet barnet sitt, så er sikkert helt andre grunner enn dette som ligger bak, er jo ikke sikkert du har fått vite alt heller...  Men uansett så må det jo være forferderlig situasjon å miste barnet sitt, jeg mener bare at det at barnet ikke krabber når det er 7 mnd ikke kan være grunnen...

Back
Topp