unglofotmor

Andre møte med forumet
Er det flere her som fikk premature barn? Hvordan gikk det med dere? Hvilken uke kom barnet i? Hadde dere noen komplikasjoner før, under, etter fødsel?

Her fikk vi en gutt født 1 måned før termin grunnet min svangerskapsforgiftning. Ble igangsatt. Sykehus 2 uker før han ble født, og 5 dager etter fødsel. Nå er gutten vår strax 8 uker og vi kan ikke se at han er prematur.
 
Jeg er litt i samme båt som deg. Termin 16 okt, fødsel 14 sept. Satt i gang tre dager før det grunnet alvorlig svangerskapsforgiftning.
Synes han siste uken/par ukene har mistet det minipreget fra da han var født.

Går ellers veldig bra synes jeg. Vokser og følger utviklingstrinn, henger bare bittelitt etter, men helt i tråd om man regner fra termindato
 
Hadde termin 13 oktober og gutten min kom 9 september i uke 35+0. Han hadde sonde av og på ganske lenge men nå spiser han helt fint på egenhånd [emoji4]
Han har navlebrokk (som er vanligere på premature, men som selvsagt alle kan få) men utenom det så kan man ikke se at han kom for tidlig [emoji4]
Han ligger godt fremme motorisk og snur seg fra mage til rygg og er veldig sterk men han smiler ikke enda så vi venter bare på det nå ettersom han er 6 uker korrigert nå
 
Fikk ei jente i juni 15. Hun ble født i uke 36+0. Hun var veldig trøtt, og hadde gulsot, men sett bort ifra det, merket vi ikke store forskjellen. Jeg fikk ikke ammet, da hun var for trøtt til å orke å suge, men fikk flaske med mm. Hun lå bittelitt etter utviklingsmessig, men nå er hun en flott jente på straks 2.5 år! Ligger til og med foran språkmessig!
 
Back
Topp