Prematur..

Frukasp

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Her bestemte jo frøken og komme en måned før tida, og er prematurbaby. Men så lurer jeg, hva/hvor mye reknes ut fra termindto og hva/hvor mye reknes ut fra fødselsdato? Noen som vet?

Regnes ikke det meste ut fra fødselsdato??
Jeg er tante til en prematurgutt og har ikke hørt om noe som regnes fra termin..

Her bestemte jo frøken og komme en måned før tida, og er prematurbaby. Men så lurer jeg, hva/hvor mye reknes ut fra termindto og hva/hvor mye reknes ut fra fødselsdato? Noen som vet?
Vet ikke så veldig mye men har to venninner som begge har født prematurt. Den ene uke 32 og hun andre uke 35. Hun første fikk korrigert alder hun andre fikk ikke.

Regnes ikke det meste ut fra fødselsdato??
Jeg er tante til en prematurgutt og har ikke hørt om noe som regnes fra termin..

Alkohol vet jeg regnes 6 uker fra termindato, ikke fødsel. Vet ikke om det er annet som regnes, derfor jeg lurer, så jeg ikke går på en smell med noe :p

Jeg hadde termin 20.. fikk baby 25 mnd før.. så blir nesten en mnd.. fysiodama var eneste som brydde seg om det, for ellers er hun frisk å rask.. henger ikker etter med noen ting.. Motorikken er vell det som regnes mest på til prematur babyer, men det tar de som regel igjen

Back
Topp