Prematur fødsel

julibia

April 2013s Kreative sjel
Sensommerbarna 2019
Dere som har barn som ble født prematurt, og har fått flere barn.. Var den neste fødselen også prematur?
Legen sier hvert svangerskap er individuelt men jeg er nysgjerrig.. Sist gang fødte jeg 5 uker før termin.. Blir spennende hvor lenge jeg går denne gangen.
 
Nr 1,2 og 4 ble født 7 uker før termin og nr 3 ble født 3 uker før termin. Jeg har hjerteformet livmor som er årsaken til premature fødsler.

Har du fått vite hvorfor du fødte prematurt?
Som oftest er det større sjanse for å føde prematurt igjen, men noen ganger føder man til termin også:)
 
Nr 1,2 og 4 ble født 7 uker før termin og nr 3 ble født 3 uker før termin. Jeg har hjerteformet livmor som er årsaken til premature fødsler.

Har du fått vite hvorfor du fødte prematurt?
Som oftest er det større sjanse for å føde prematurt igjen, men noen ganger føder man til termin også:)
Ok, takk for svar.
Hos meg gikk vannet, og fødselen starta av seg selv.. Men ingen som kunne si hva som gjorde det nei.
 
Nr 1 kom 13 dager over termin
Nr 2 kom 7 dager over termin
Nr 3 kom 3 mnd før termin (De tror pga hormonspiralen som satt i morkaka)
Nr 4 kom 5 uker før termin

Om der er noe sammenheng med at nr 4 kom tidligere også vet jeg ikke.. Håper nr 5 holder seg inne ihvertfall nært termin :joyful:
 
Nr 1 og 2 kom i uke 36. Begge sluttet å vokse. Nr 1 starter fødselen av seg selv. Nr 2 i gangsatt, var moden legen mente fødselen ville startet av seg selv i løpet av et par dager, men det turte ikke vente lenger. Ingen vet hvorfor det har sluttet å vokse. Hatt ekstrem svangersskaps kvalme med begge, men det er det mange som har og som føder til termin. Er nå 4 uker på vei med nr 3 og lovet svangerskapspenger fra uke 8 pga risikosvangerskap
 
Back
Topp