prematur denne gang også?

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
lurer på om det er flere som har hatt prematur fødsler og i hvilken uke, og om det er mulighet for prematur denne gangen også?

Jeg har to premature gutter født i uke 33+2 og 33+1,vannet gikk uke 33+1 på begge, di var 1840 og 1900gr. Jeg har også ei jente født i uke 37,ikke prematur da,men tror det er fordi det er 20 mnd mellom di to minste.Jeg har todelt livmor,så det er ikke plass nok rett og slett. Nå er det åtte år siden jeg gikk gravid sist, så blir nok tett oppfølging og mest sannsynlig prematur fødsel denne gangen. Skal til lege neste uke, og håper på tidlig UL denne gang også. :)

Jeg har ikke født prematur, men sønnen min var alvorlig syk som nyfødt. Så jeg kjenner igjen litt av bekymringene dine. Syns du skal kreve tidlig ul om det gjør at du føler deg tryggere. Og du blir kanskje sykmeldt på slutten av svangerskapet for å forsøke å holde så lenge som mulig?

syk eller prematur, man blir jo veldig bekymret for disse skjøre små. Jeg ble sykmeldt veldig tidlig sist gang og lagt inn på pasient hotell 7 uker før datteren kom til verden, og hun ble jo født i uke 37. Spent på hva lege/jordmor sier denne gangen.

syk eller prematur, man blir jo veldig bekymret for disse skjøre små. Jeg ble sykmeldt veldig tidlig sist gang og lagt inn på pasient hotell 7 uker før datteren kom til verden, og hun ble jo født i uke 37. Spent på hva lege/jordmor sier denne gangen.
Bekymret blir man jo uansett. Det viktige er å ikke la bekymringene ta overhånd. Jeg skal nyte denne graviditeten til det fulle, for jeg klarer ikke tro at noe like ille kan skje to ganger. Lynet kan jo ikke slå ned samme sted to ganger, har jeg bestemt meg for. :)

Bekymret blir man jo uansett. Det viktige er å ikke la bekymringene ta overhånd. Jeg skal nyte denne graviditeten til det fulle, for jeg klarer ikke tro at noe like ille kan skje to ganger. Lynet kan jo ikke slå ned samme sted to ganger, har jeg bestemt meg for. :)
ikke sant?! helt rett innstilling :D vil nok gå bra skal du se, som du sier: noe ille kan ikke skje to ganger, og det har du helt rett i :)

Back
Topp