Nå har ikke jeg gått dit, men drømmer om det!
Jeg tenker at barn i sele må være veldig bra med tanke på sikkerhet? Jeg tør ikke å dra med meg min treåring da han ikke hører noe særlig på meg.
Jeg har gått lange fjellturer, klatret og vært langt opp i høyden med bæreSele og det fungerer utrolig bra
Jeg hadde ikke gått til preikestolen med en så liten baby. Av den enkle grunn at jeg hadde vært redd for å miste fotfestet. Det er ikke en helt rett sti, og noen steder er det bratt og steinete.
Alle de bratte partiene er jo helst blitt store steintrapper nå da. Så det er ikke så ille lengre. Men hard tur da. Man blir litt ødelagt i knærne. Syns også etter at det meste er steinlagt at det er lettere å miste fotfestet. Å nesten vrikke ankelen er ganske standard. (Mulig jeg er bare veldig kløne )
Men de regner ca 2 timer opp. 1.5 time ned.
Tenker det er bedre med en baby i sele enn en 3åring som løper mot kanten på toppen da Det er jo ikke gjerder eller noe der. Anbefaler deg å dra tidlig da. Er fryktelig køgåing på Preikestolen nå å frem til september helst Tror du skal få le litt også på turen. Veldig mange som går i høye hæler og finklær, bærende på hunder og diverse Ikke alle som er fullt klar over hva en tur til Preikestolen går i
Har ikke villet gått opp Kjeragbolten med bæremeis. Turen anbefales for erfarne,for er mye bratte terreng der du må holde deg i kjettinger og det går mye opp å ned før du kommer til toppen. Men hvem som helst kommer seg opp altså Husker jeg slet på turen ned både i knær å ankler,fikk også vondt i tærne(men var vell heller skoene sine feil )
Har gått begge turene og er du litt fjellvant så klarer du fint prekestolen med sele, og liv å snu underveis om du føler du ikke mestrer det er det liv å snu før toppen. Regner med du er litt fjellvant når du i det hele tatt vurderer å ta turen med sele husk nok klær til baby Evt tepper da det kan være kaldt og vind...
Kjerag er super fin tur, men lengre og mer at du går i fjellet og ikke på tilrettelagt sti. Fin tur men kan bli lenge for såpass liten baby å sitte i sele, og ta lang tid å komme frem dersom du må ha mange spise pauser til baby
Har bare vært på preikestolen. Eldstemann var 1,5 år da, og vi bar han i bæremeis. Det gikk veldig fint. På toppen tok vi på han sele og et stort tau, var ganske skummelt på toppen, så hjalp når han var bunnet.
Har vært begge plasser. Kjærag ville jeg nok ventet med, bratte partier både oppover og nedover så hadde personlig vært redd for å miste fotfeste. Prekestolen er det "trapper" som dere går på og ett lite parti hvor jeg ihvertfall satte meg ned når jeg skulle ned ellers gikk det greit. Har ikke gått med barn da men så flere som gikk med små.
Jeg var på preikestolen for noen år siden, så jeg husker sånn ca hvordan terrenget er. Jeg har en jente på 3 mnd nå. Var i området rundt preikestolen for to uker siden. Jeg hadde så lyst til å gå dit, men venninnene mine orket ikke. Jeg ville jo være med de, så det ble ingen tur. Men jeg sier go for it
Har vært på både Prekestolen og på Kjeragbolten. Prekestolen tenker jeg kan gå greit. Er jo sti hele veien i grunnen. Tror ikke det skal være noe problem
Men å gå opp til Kjerag med en så liten baby? ALDRI i livet. Der er det flere fjellpartier uten sti hvor du må gå/klatre evt holde deg fast i kjettingtau og dra deg opp for hånd om du har dårlige sko slik som jeg hadde da jeg var der.
Var flere steder jeg holdt på å skli nedover fjellet fordi det var våte områder osv. Nei, aldri.
Jeg har vært på prekestolen to ganger å det er en fantastisk fin tur. Rett å slett nydelig. Men jeg kunne dog aldri tenke meg å gå opp dit 6 uker etter fødsel.