Pregnancy brain

E-40701959

Flørter med forumet
Uke 33 nå, fysisk form er veldig fin og jeg jobber fremdeles fulltid. Men merker jeg sliter mer og mer med konsentrasjonen og de mer "intellektuelt krevende" arbeidsoppgavene. Føler jeg har brukt masse tid den siste uka på å stirre ut i lufta på kontoret fordi hjernen ikke vil samarbeide.

Flere som sliter med det samme? Hvordan takler dere det?

Hjelpes ja! Jeg jobber 75% (mulig det blir 50 fra uken som kommer) og hjernen samarbeider dårlig. Sliter med motivasjonen og å begynne å arbeidsoppgaver. Er mye ubekvem ila dagen også, så det hjelper ikke akkurat.

Var på butikken tidligere. Ble stående og stirre iallefall 5 minutter før jeg fikk samlet meg igjen.

Og alle orda som blir borte i vokabularet mens man prater..

Har slitt kjempelenge. Men tror det er noe med at jeg ikke er motivert for å jobbe lenger. Ønsker heller å tenke på baby ting og lese om forberedelser til baby eller fødsel. Jeg har bare akseptert det og tar ikke imot mange nye oppgaver/prosjekter på jobb. Jeg er ganske åpen med kollegaer om hvordan jeg føler meg og de er fornøyde så lenge de ikke får mine arbeidsoppgaver, så alt går fint på jobb fremdeles. Jordmor kommer på besøk imorgen så brukte 2 timer av arbeidsdagen på å vaske og rydde huset. Slitsomt men fornøyd. Har masse babyklær som må ryddes på plass og vaskes også..

Ja. Det er vel der jeg merker graviditet mest. Jeg har null konsentrasjon. Driver en blogg, men klarer ikke skrive noe. Skulle sydd, men orker ikke det heller. Skulle lage en gave til en venn. Ble aldri ferdig. Dagene går mest til YouTube og scrolling eller se på tv-serier for det krever så lite av meg.
Det eneste jeg klarer å konsentrere meg om er faktisk ting som har med fødsel og barn å gjøre. Jeg orker ikke lese bøker, med mindre det handler om fødsel.
Jeg jobber heldigvis ikke så jeg MÅ ikke akkurat prestere, men det hadde jo vært fint å kunne utnytte tiden.

Driver og strikker sparkebukse til frøkna nå og roter fælt med mønsteret, haha. Har vanligvis stålkontroll, men nå er det mye rør. Jaja, må jo bare rekke opp og strikke noe om igjen.

Jeg endte opp med å gå til sjefen i går og si at jeg gjerne ønsker tilrettelegging de siste fire ukene i form av mer rutinebasert og mindre mentalt krevende arbeid. Følte meg både hørt og ikke hørt på samme tid, for sjefen brukte i hovedsak samtalen på å understreke hvor fornøyd han er med arbeidsinnsatsen min og min håndtering av arbeidsoppgavene så langt. Noe som så klart er veldig fint å høre, men poenget mitt var jo at jeg nå ikke klarer å prestere på det samme nivået lenger...

Jaja, skal ha en ny samtale på mandag, så får se da.

Jeg endte opp med å gå til sjefen i går og si at jeg gjerne ønsker tilrettelegging de siste fire ukene i form av mer rutinebasert og mindre mentalt krevende arbeid. Følte meg både hørt og ikke hørt på samme tid, for sjefen brukte i hovedsak samtalen på å understreke hvor fornøyd han er med arbeidsinnsatsen min og min håndtering av arbeidsoppgavene så langt. Noe som så klart er veldig fint å høre, men poenget mitt var jo at jeg nå ikke klarer å prestere på det samme nivået lenger...

Jaja, skal ha en ny samtale på mandag, så får se da.

Hvis du er i Norge får du permisjon fra uke 37 uansett eller? Jeg er i utlandet og tenker å ta sykemelding for her er det ingen permisjon før fødsel..

Hvis du er i Norge får du permisjon fra uke 37 uansett eller? Jeg er i utlandet og tenker å ta sykemelding for her er det ingen permisjon før fødsel..
Permisjon fra uke 37 i Norge ja :)
Føles så langt greit fysisk å skulle jobbe i fire uker til, men det skal bli fint å få et par uker imellom (forhåpentligvis) til å roe ned før ungen kommer!

Back
Topp