PregMet2 studie (pcos og gravid)

Håpefull85

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2018
Julibarna2024☀️
Kanskje greit å legge den ut her dersom d er flere med pcos som kunne tenkt seg å være med i en studie:) Tror vi er to her inne til nå som har meldt oss på.

http://www.nsfm.no/pregmet2/side1.php

Hvem kan delta i studien?

Gravide kvinner som har fått diagnosen PCOS og er:
- Mellom 18 og 45 år
- Gravide med et foster
- Tidlig i graviditeten (t.o.m. svangerskapsuke 12)

Noen som har erfaringer og vært på et møte det alt?

Jeg har vært på første møte, fikk ul, tok en del blodprøver, glukosebelastning, masse spørsmål, måling av bryster, veide meg, urinprøve og fikk levert ut metformin eller placebo til hele svangerskapet:) Neste møte i graviduke 19.

Jeg har vært på første møte, fikk ul, tok en del blodprøver, glukosebelastning, masse spørsmål, måling av bryster, veide meg, urinprøve og fikk levert ut metformin eller placebo til hele svangerskapet:) Neste møte i graviduke 19.
Måling av bryster? Hvorfor gjør de det? Har lest mye på dette, og vurderer det sterkt selv :)

Så fint du deler,da vet jeg hva jeg har å gå til..❤️

Måling av bryster? Hvorfor gjør de det? Har lest mye på dette, og vurderer det sterkt selv :)

Nei, d er jeg faktisk usikker på...d var en slags kopp dem satte på (flere forskjellige størrelser) og prøvde å finne den som passet best. D skulle gjøres igjen en gang senere på en av kontrollene mot slutten også. Jeg synes d virket veldig bra opplegg, og d blir jo mye ekstra oppfølging som gjør at hvertfall jeg føler meg enda litt tryggere:)

Takk for svar, hvilken uke er du i? :)

Ut fra målingen på ul er jeg 11+4 i dag:)

Back
Topp