Preglife- hvor langt er jeg egentlig på vei?

Babycakes

Andre møte med forumet
Hei alle Smile Jeg er gravid med førstemann, og bruker Preglife-appen. I følge den er jeg "i graviditetsuke 8 (7+0)", og jeg har beregnet termin ut fra første dag i siste mens, men hvordan blir dette i forhold til magiske uke 12? Regner man at faren for abort i uke 12 synker drastisk ut fra fosterets alder (slik at jeg ikke er "trygg" før nærmere uke 14) eller ut fra hvilken graviditetsuke jeg er i? :facepalm: Muligens et fjollete spørsmål, men jeg blir altså ikke klok på detxsmile9:dead:

Last edited:
Etter fullgåtte 12 uker, altså når du går inn i Preglife sin 13.graviditetsuke er du "utenfor faresonen" :) fosterets alder er 2 uker færre enn graviditetsuker, det er igrunn skikkelig forvirrende [emoji85]

Etter fullgåtte 12 uker, altså når du går inn i Preglife sin 13.graviditetsuke er du "utenfor faresonen" :) fosterets alder er 2 uker færre enn graviditetsuker, det er igrunn skikkelig forvirrende [emoji85]

Det er ikke lett å bli klok på nei! :p Skulle tro det er fosterets alder man regner ut fra, men da ble jeg litt klokere :D

Back
Topp