Preget av kvalme

Sane

Glad i forumet
Må bare få det ut; JEG ER SÅ KVAAALM!!

Det kommer bølger over meg gjennom hele dagen. Kun kortvarig glede ved inntak av mat eller drikke. Kaster ikke opp men føler meg så elendig og tappet for energi. Alt er tiltak og jeg føler meg sååå langt fra 100% :spitoutdummy:

På jobb tidligere i uken ble jeg så uvel at jeg bare måtte sette meg ned med hodet i henda. Begynner å bli vanskelig å skjule graviditeten.

Noen råd?

Pass på å spise regelmessig!
Erfarte i første svangerskap at kvalmen ble værre vist det hadde gått lenge mat, men også noe værre rett etter mat.

Salte drops, mye vann og hyppige/små måltid gjorde det noe bedre :)

I mitt første svangerskap var jeg veldig kvalm, konstant omtrent fra uke 6/7. Det var ingenting som hjalp. Det var så ille at jeg fikk kvalmestillende medisiner av legen, noe som tok de verste toppene, men langt ifra alt.
Jeg fortalte om graviditeten til arbeidsgiver og kolleger allerede i uke 8 nettopp på grunn av kvalmen. Men prøv deg frem, kanskje du finner noe som hjelper deg. Vet mange har god nytte av å ha med et lite lager med salte kjeks som de spiser på jevnt og trutt mellom måltider. For meg hjalp det biiittelitt om jeg drakk små slurker med farris - Men ikke mye om gangen, da ble jeg bare enda kvalmere...

Veldig tatt av kvalmen jeg og ..
I dag hadde jeg kjøpt noen salte kjeks, så før jeg i det hele tatt gikk ut av sengen, så spiste jeg noen av de, og jeg syns det hjalp veldig :)) slapp å spy opp frokosten værtfall xD

Back
Topp