Prednisolon

Jeg tok prednisolon helt tilfeldig for bihulebetennelse da det klaffa nå. Da hadde jeg hatt 4 kjemiske i løpet av 12 pp’er. Vet ikke om det var tilfeldig at det klaffa akkurat da jeg stod på prednisolon, men det er jo lett å tenke at det hadde en effekt. Turte ikke stoppe med prednisolon, og lege på sykehuset her som jobber med gjentatte ufrivillige aborter var enig i at jeg bare skulle fortsette til uke 10, selv om det ikke var ordinert av dem til bruk for akkurat det.

Jeg tok bare 5mg da, og de pleier visst gi 10mg.

Fikk ingen bivirkninger, men er også vant til å ta «hestekur» på 40mg av og til pga bihulene.

Hei , er det noen som har god erfaring med Prednisolon her?

Hjalp det dere til å bli gravide? Fikk dere noen bivirkninger? Hvorfor fikk dere det?

Sorry mange spørsmål
☺️
Jeg fikk det sammen med blodfortynnende. Hadde sammenheng med inseminasjon og at jeg trodde jeg ikke fikk eggløsning. Det var hos Hausken. Jeg ble skikkelig gira av de pillene. Husker jeg var ute å løp sent på kvelden. Tok 10 mg. Ble ikke gravid. Jeg (og mannen min) håper aldri jeg må ta de pillene igjen. Bivirkninger varierer veldig fra person til person, så det kan sikkert fungere fint for andre.

Jeg hadde mange kjemiske graviditeter og tidlige aborter. Med 20 mg prednisolon beholdt jeg. Vet ikke om det skyldtes prednisolon alene eller flere faktorer, da det også var mitt eneste ivf-forsøk med lang protokoll og det eneste der de satte inn to embryoer. Begge festet seg, så svangerskapet kan også ha fått drahjelp av større hcg-mengde. Prøvde 5 mg to eller tre ganger, og ble ikke gravid den ene gangen og mistet de to andre gangene.

Back
Topp