Prednisolon & albyl e

HelHaf

Forelsket i forumet
Noen som har noen gode historier å dele rundt dette temaet? :)

Vi har prøvd med ivf i snart 3 år og ikke lykkes.. Sliter med kroniske betennelser i bena, som jeg har gjort siden starten av ivf. Har fått prednisolon og albyl e før også, men nå økes dosen til 20 mg prednisolon for å håpe at dette skal ha positiv virkning.

Noen som har noen gode historier å dele rundt dette temaet? :)

Vi har prøvd med ivf i snart 3 år og ikke lykkes.. Sliter med kroniske betennelser i bena, som jeg har gjort siden starten av ivf. Har fått prednisolon og albyl e før også, men nå økes dosen til 20 mg prednisolon for å håpe at dette skal ha positiv virkning.
Jeg hadde første IVF forsøk i desember på privat klinikk. Jeg startet med prednisolon ved uttak eller innsett (husker ikke helt) og gikk på dette til en uke etter testdato (ble gravid). Fordi jeg ble sent overstimulert som følge av graviditeten gikk jeg på fragmin blodfortynnende sprøyter fra noen dager etter testdato og utover. Dessverre hadde jeg en MA i uke 9:( Vi så hjertet slå og alt så fint ut på UL i uke 7. Sånn sett er ikke dette noen suksesshistorie, men det er i hvert fall min erfaring med prednisolon og blodfortynnende. Jeg er usikker på hva prednisolon gjør (forsøkt å spørre legene uten å få konkret svar), men egget festet seg jo i hvert fall hos meg og jeg er skeptisk til at jeg på neste forsøk ikke får bruke prednisolon (det blir i det offentlige). Vet du hva prednisolon skal hjelpe for?

Jeg har fått vite at det er for å få immunforsvaret skal "slappe av" litt. Da ser det mulig ikke egget som et "fremmedlegeme" og at det da lettere fester seg.. Men jeg hadde nok ikke fått det uten at jeg har en immunsvikt/sykdom --> altså betennelsene i bena og leddgikt..

Veldig synd med din MA! :( håper det vil sitte på deres neste forsøk!! Vet du hva du fikk prednisolon for? Noen sykdommer du har? :)

Jeg har fått vite at det er for å få immunforsvaret skal "slappe av" litt. Da ser det mulig ikke egget som et "fremmedlegeme" og at det da lettere fester seg.. Men jeg hadde nok ikke fått det uten at jeg har en immunsvikt/sykdom --> altså betennelsene i bena og leddgikt..

Veldig synd med din MA! :( håper det vil sitte på deres neste forsøk!! Vet du hva du fikk prednisolon for? Noen sykdommer du har? :)
Aha, jeg forstår. Jeg har lavt stoffskifte, men vet ikke om prednisolon har noen effekt på dette.
Jeg spurte legen på Riksen om det ville ha noe å si at jeg ikke går på det ved neste forsøk og han mener det ikke vil påvirke resultatet. Og sa at i det private har de mulighet til å teste/gjørd litt andre ting.. Skjønte ikke det helt..

Får håpe økt dose funker for deg!! Sikkert slitsomt å gå gjennom forsøk på forsøk uten å lykkes.

MA var/er fremdeles forferdelig-verste jeg har opplevd. Men bør kanskje tenke det var positivt at jeg ble gravid på første forsøk. Vil bare komme igang igjen, men må vente til kroppen er klar.

Lykke lykke til med neste forsøk!! Håper det fester seg og blir der!!:)

Back
Topp