PRATE NOK EN NY UKE!

En tråd i 'September 2012' startet av lennypenny, 9 Feb 2015.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Ja vi har ikke like mange :p akkurat nå er jeg ikke sikker.. men fra mars så er det vel under 25 barn i hele bhgen :) tror det er 28 plasser totalt.. så ja, det å har noe å si.. men husker når søstrene mine gikk der for en del år siden, da var det utbrudd av omgangssyke i hele bhgen hver vinter! Men bare en runde da :p

Skjønner ikke hvordan du overlever uten å få hjerteinfarkt med tanke på runder med omgangssyke der det meste av året:confused:
    Den nye barnehagen kan hvertfall ikke være verre! :p

• Liker Liker x 1
  2. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Mmmm så digg!

-"frukt som kuttes opp, er frukt som spised opp" ;)

3. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Ja, må klare å kutte det ut. Selvom jeg har abstinenser allerede haha.
    Pappa hadde såklart kjøpt masse godis og kvitt lunsj, som jeg elsker. Men takket pent nei :-( :-D :-D

Så gøy med karneval. Hadde det i bhg til nevøen min i dsg og. Moro for barna. Så gøy med fjelltur. Er det langt å reise eller? :) :) Liana begynner på stor avdeling til høsten eller?

4. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Hehe. Sant det :) Deilig med masse vitaminer og farger :)

Nå skal søsteren min og jeg gå en tur. Er nemlig supertrøtt, så blir godt med luft :-D

5. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Er vel en grunn til at angsten min for omgangssyke bare har blitt verre og verre det siste året. :p Men kan gå rundt og være nervøs og uvel i påvente av smitte i ukesvis om gangen nå, innimellom er det så ille at jeg ikke får sove om natta. :eek: :oops: Ikke noe godt å gå rundt å ha det sånn. :(

6. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Forresten så hadde Wael blitt bitt i overleppa i dag. Han og en gutt hadde sloss på avdelingen, og han hadde boksa masse! Uff.. begynner tidlig. Men var forsvar :-(

7. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Mmm, deilig!

• Liker Liker x 1
  8. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Så morro med fjelltur :D

Den nye bhg har aldersblanding, altså 0-6 år. Tror 2-åringene får være med på tur der, iallfall de som er bleiefri. :p

De har en gapahuk nede i skogen, og reiser stadig til en lavvo på andre siden av byen og til ei øy rett utfor byen. De er mye på tur i skogen rett nedenfor bhg og det blir supert for Hermine som elsker å gå på tur. :D

• Liker Liker x 1
  9. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Oida, ikke bra! :eek:

Men fort gjort i den alderen!

10. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Å så flink du er!! Det er vanskelig å takke nei når andre har kjøpt;) *klask på skulderen*

Ja karneval er gøy :D sjefen hadde laget istand en rød løper som ungene gikk på en og en for å "posere" og vise seh fram :p :D haha..

Ikke så langt til den fjelldelen dem pleier å dra til :) 5-10 min med bil/buss, så tar dem taubane opp til toppen :) det tar ca 5 min.. og den er hvertfall stas for unger å ta :D
    http://krossobanen.no/galleri

Liana begynner på stor avdeling 2 mars:eek: sammen de de 2 andre 2åringene på avdelingen hun er på :)

• Liker Liker x 1
  11. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Ja frukt er naturens godteri :) jeg er mest flink til å spise frukt og bær om sommeren og høsten :p

Deilig med gåtur! Man kvikner litt til av det :D

12. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Ja, dessverre :-(

13. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Rød løper og greier :-D

Oi, allerede ja. Så spennende. Tror du det går bra, :)

Skal se på linken etterpå :-D

14. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Jeg kjenner godt til frykten!! Er sånn selv.. helt angst for oppkast!:confused: og jeg har jo Emira som MÅ sladre om en har kasta opp i barnehagen:oops::p trenger ikke være omgangssyke fordet, men da kjenner jeg redselen og panikken! Eller om en av foreldrene legger ut på fb om at ungen som går i bhgen har fått omgangssyke!!.. da er jeg å sånn som ikke får sove.. det er så slitsomt og unødvendig! Men kan ikke styre det :p

• Liker Liker x 1
  15. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Oj:eek: hørtes vondt ut! Ble det hull på leppa å?

16. lennypenny Forumet er livet September 2012 VIP

Nei, ble kun et lite merke takk og lov :)

17. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Høres jo kjempe bra ut!! Turer er godt og gøy for barna :D

Her pleier stor avdeling å dra på fjellet på mandager eller torsdager om været er brukbart.. også har dem turer i "nærområdet" 1-2 ganger i uka.. noen ganger bestemmer kansje en ansatt seg for å ta med et par unger på tur å :)

Liten avdeling er bare på turer i nærområdet og til sentrum..men da mest om våren, sommeren og høsten! Så fjelltur med buss og taubane blir noe nytt for Liana :D og hun elsker å være ute :)

18. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Haha ja luksus:D haha.. mulig dem ble tatt bilder av hver for seg å :) vet dem tar gruppebilder som blir med i permene dems hvertfall :)

Ja dem måtte det fordi det er flere som slutter på stor avdeling nå, og småbarn som står på venteliste :) så det er for å få barnehagen til å gå rundt! Dem blir totalt 14 barn på avdelingen da, og Liana er så tillitsfull til alle der, så det kommer nok til å gå fint:D også får hun jo med seg vennene sine å ;) OG har Emira der!

19. Anita87 Fulltidsmamma Oktobermirakler 2013 September 2012

Ja det var da godt det da! Uff er så fort gjort!

20. Marian87 September 2012 September 2012 Junilykke 2020 ♡ Aprillykke 2016

Småbarn her har aldri reist med buss :( De har vært på en tur utenfor porten på 4 måneder...lite utfordringer for en 2-åring! Så jeg tror det blir bra med bytte :)

Del denne siden