Jeg har de siste dagene vært både hos fastlegen min og på sykehuset hos lege og jordmor, og kom til å tenke på i går at ingen av dem har tatt opp min (ganske store) overvekt. Heller ikke gynekologen som ga meg pergotime sa noe om det. Er ikke det litt "rart"? Jeg synes jeg har lest så mange frustrerte innlegg fra folk som er fornærmet eller lei seg for måten det har blitt tatt opp på, og så har det ikke engang vært tema på mine kontroller. Riktignok er jeg relativt stram i kroppen som følge av mye trening, men 25 kg overvekt synes, så de kan neppe ha tenkt at det var unødvendig.
Har lege/jordmor tatt opp vekt og kosthold med dere på første kontroll, eller har det først kommet senere? Vurderer litt om jeg skal gå tilbake til fastlegen min og si at jeg ønsker hjelp med det. Vet jo godt hva som funker, og har gått ned mye det siste året, men som gravid har jeg plutselig fått et søtsug fra h......, i tillegg til at jeg er så sliten at det å lage ordentlig mat har blitt et stort tiltak. Enda ikke lagt på meg noe likevel, er i uke 10 nå.
Har lege/jordmor tatt opp vekt og kosthold med dere på første kontroll, eller har det først kommet senere? Vurderer litt om jeg skal gå tilbake til fastlegen min og si at jeg ønsker hjelp med det. Vet jo godt hva som funker, og har gått ned mye det siste året, men som gravid har jeg plutselig fått et søtsug fra h......, i tillegg til at jeg er så sliten at det å lage ordentlig mat har blitt et stort tiltak. Enda ikke lagt på meg noe likevel, er i uke 10 nå.