Prampack til vogn OG bilstol?

MetteJ

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Vi skal ut å fly neste helg, har prampack til vogna, emmaljunga, men må også ha med britax maxway stolen også. Så lurer på hvordan i alle dager det skal gå til, tenkte å prøve å få begge deler i prampacken og legge bleier i mellom for å forhindre skader, for man får vel ikke dekt skader om det er bilstol i prampacken? Hvordan ellers kan jeg få med meg bilstolen på en sikker måte uten at den blir skadet? Er vel ikke lov å ha med inn på flyet? Det gjelder vel bare babyseter? Jeg er ganske sikker på at jeg får plass til begge deler i prampacken men vil ikke gjøre det om jeg ikke får dekt skadene, bilstolen er helt splitter ny og vogna er ikke ett år enda, utrolig kjedelig om det skulle bli skader

æ fikk ikke plass til både vogn og bilstol i prampacken...d bei for stort....nå vet jeg ikke hvor stort ditt bilsete er.....så måtte sende den vanlig...

vet heller ikke om du får dekt noen skade hvis d skulle skje noe med den når den er i prampacken...håper noen andre vet :D

Hvor skal du fly da? Er det i Norge, er det nok stor mulighet for at det går an å leie bilstol der du skal :)

mine 2 sommergull skrev:
æ fikk ikke plass til både vogn og bilstol i prampacken...d bei for stort....nå vet jeg ikke hvor stort ditt bilsete er.....så måtte sende den vanlig...

vet heller ikke om du får dekt noen skade hvis d skulle skje noe med den når den er i prampacken...håper noen andre vet :D

Jeg er flink på øyemål så ser for meg at det skal gå:P Men vet som sagt ikke, emmaljunga vogna er ikke så stor, er sportsvogna og britax'n er heller ikke så stor. Hadde vært verre  om jeg tok simo duo'en og besafe setet:P

Var den like hel når du sendte den vanlig? Surt å måtte ut med nye 3000kr for en ny stol om den blirødelagt, og den er jo helt ny også...

*Becca* skrev:
Hvor skal du fly da? Er det i Norge, er det nok stor mulighet for at det går an å leie bilstol der du skal :)

Skal til Alta, tror det går ann å leie, er ikke helt sikker. Men jeg er veldig nøye på hvilke stoler som er bra og ikke, britaxen vi har er pluss godkjent, leier ikke hva som helst...

Er nok tryggere og leie enn å ta sjangsen på å sende bilstolen med fly... :) Den kan jo få skader og slag som du ikke ser men som likevell gjør den utrygg..

MetteJ skrev:

*Becca* skrev:

Skal til Alta, tror det går ann å leie, er ikke helt sikker. Men jeg er veldig nøye på hvilke stoler som er bra og ikke, britaxen vi har er pluss godkjent, leier ikke hva som helst...

Da leier du hos en barneutstyrsforretning der oppe, og får et sete du er komfortabel med :)

Jeg hadde pakket en del ekstra i vogna, ikke stol men diverse småtteri.. Traff en passe kjepphøy flyplassmann som insisterte på å veie den. Grrr han var så irriterende, kjenner jeg koker litt når jeg tenker på det :p iallefall kunne han fortelle at hadde det skjedd noe med vogna hadde jeg ikke fått noe igjen på skadene. Så jeg ville ikke tatt sjansen på å pakke stolen inni. Vi har også emmaljunga forresten.

Currrlysue skrev:
Er nok tryggere og leie enn å ta sjangsen på å sende bilstolen med fly... :) Den kan jo få skader og slag som du ikke ser men som likevell gjør den utrygg..

Ja jeg er veldig redd den skal bli behandlet hardt så har bestemt meg for å leie nå. Skal ringe IF i morgen og bestille, da har vi også mindre å drasse med oss. Så henter svigermor den også monterer jeg den når vi lander, er samme bilstol som hun har i min bil, besafe, så den kan jeg også å montere:)

*Becca* skrev:

MetteJ skrev:

*Becca* skrev:

Da leier du hos en barneutstyrsforretning der oppe, og får et sete du er komfortabel med :)

Tenkte å leie med IF, hvis de ikke har så får jeg ringe noen andre:) Har alle barneutstyrsforretninger utleie av bilstoler? Eller er det bare enkelte?

Har hørt at det skal være plass til begge :D Hvis du har forsikring dekker det :D

1980 skrev:
Jeg hadde pakket en del ekstra i vogna, ikke stol men diverse småtteri.. Traff en passe kjepphøy flyplassmann som insisterte på å veie den. Grrr han var så irriterende, kjenner jeg koker litt når jeg tenker på det :p iallefall kunne han fortelle at hadde det skjedd noe med vogna hadde jeg ikke fått noe igjen på skadene. Så jeg ville ikke tatt sjansen på å pakke stolen inni. Vi har også emmaljunga forresten.

Ok, ja det var det jeg var redd for, at om noe skulle skje så får jeg ikke noe igjen om bilstolen også er i prampacken. Skulle vært lett og trygt å sende bilstol, slik som det nå har blitt med vogner... Alle med små barn som flyr har jo behov for å ha bilstol når de har kommet frem dit de skal:P

Hvorfor skulle han veie prampacken? Har da ikke noe å si om du pakker myke ting i lag med vogna? Jeg bruker å ha bleier for å polstre enda bedre, for jeg har sett hvor stygt de kan behandle kofferter osv... Kaster de jo nesten vegg i mellom:S

Men siden jeg dropper å ha med bilstol så vuderer jeg å heller ta med simo duoen, syns en er litt bedre å trille:P

MissOddsteenOgMichee skrev:
Har hørt at det skal være plass til begge :D Hvis du har forsikring dekker det :D

Blir vel da reiseforsikring? Er du sikker på de dekker det? Prampacken er jo beregnet på bare vogna, så er redd de kan nekte siden bilstolen er oppi...

Men kommer nå til å leie da så slipper det problemet, men greit å vite til en eventuelt neste gang:)

MetteJ skrev:

mine 2 sommergull skrev:

Jeg er flink på øyemål så ser for meg at det skal gå:P Men vet som sagt ikke, emmaljunga vogna er ikke så stor, er sportsvogna og britax'n er heller ikke så stor. Hadde vært verre  om jeg tok simo duo'en og besafe setet:P

Var den like hel når du sendte den vanlig? Surt å måtte ut med nye 3000kr for en ny stol om den blirødelagt, og den er jo helt ny også...

ja stolen var like hel...må da også si at denne stolen er en gammel stol som vi bare bruker når vi reiser...da di har sluttet å låne ut stol der vi ferierer..ganske surt...men greit hvis du får lånt gjennom if eller statens veivesen...var der vi lånte før..og noen barneutstyrs butikker leier også ut

Back
Topp