Praktiske råd...

Labben

Elsker forumet
Lurer på en del ting nå som fødselen nærmer seg...

Hvorfor bør babyen ha egne håndklær???
Bør jeg vaske lammeskinnsfellen til vognen selv om den er helt ny???
Hva bør være med i sykehusbagen og hva er unødvendig å ta med???
Hva bør babyen ha på seg når vi drar fra sykehuset? har termin midt i juli
Kan jeg la babyen ligge i bagen og feste den med selen eller må han ligge i bilstolen???

ORIGINAL: Labben

Kan jeg la babyen ligge i bagen og feste den med selen eller må han ligge i bilstolen???

-babyen bør ha myke handklær...trenger vel ikke helt egne.. bare dem er rene så...
-den trenger du ikke å vaske
-joggebukse til deg selv..t-shirt, truse,ammebh,tannbørste,børste, ammeinnlegg,
-klær til babyen(body, strømpebukse,bukse,genser(evt drakt) lue, jakke, bag med dyne..
husk at babyen har aldri vært ute før, så det er best å ha godt med klær på, selv om det er varmt..så bruk lue..
- du kan godt bruke bag, men da må du ha et sikkerhetsnett over.. ikke nok med bare belte.. må være nett...

Prøver igjen... to ganger nå har jeg fått feilmelding når jeg trykker på at meldingen skal lagres [:@]

Her har du link til en fin oversikt over hva som skal i sykehusbagen: http://www.babyverden.no/templates/Article____4099.aspx

Når det gjelder kjøring hjem så anbefales det at man bruker stol fra første stund, for barnet kan ikke sikres ordentlig i en bag - ikke engang når man bruker nett. Om noe skulle skje ligger barnet og "slenger" i bagen og kan bli hardt skadet.

så lamme skinnet trenger en ikke vaske når det e heilt nytt?

så lamme skinnet trenger en ikke vaske når det e heilt nytt?
jeg har  gjort det, kjøpte sånn spesielt middel for og vaske det i!!  hun dama i butikken sa det kunne være smart og legge det i vann hvertfall og skylle det opp før bruk..

lammeskinn har en egenskap at det renser seg selv...Men med gulp osv er det greit å vaske det[;)]

men som nytt trenger dere ikke vaske det...

Ser noen sier at du skal kle ungen godt i juli,men det er ikke jordmødrene på sykehuset enige i. De blir lett for varme og kan da får høy feber var beskjeden venninna mi fikk da hun skulle hjem fra sykehuset i juni,jeg hentet henne og de var kritiske til alt hun hadde kledd på gutten.. Hold deg til tynn body med lett bukse/Jakke om det er varmt den dagen du skal hjem. Tynn sommerlue bør du så absolutt ha...

ORIGINAL: Labben

*trenger ikke egene, bare de er av den myke sorten..(og rene seff)

*Nei den renser seg selv. Evt legg den 24 timer i frysa for å drepe bakteriene. Du ødelegger l.skinne ved å vaske det for ofte..

*Sykehusbagge'n forslag http://www.babyverden.no/forum/tm.aspx?m=524643

*Kommer an på været den dagen. Det du har på deg + 1 teppe kanskje... liten lue. Hør med j.m. Husk:det er fare for overoppheting ved for mye påkledning!

*Enten bruker du sikkerhetsnett til babyen, eller bilstolen. Ikke bare vognbaggen med sele rundt. Det er ikke forsvalig!

Back
Topp